کد خبر: ۳۱۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 02
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، گفت: توصیه‌های لازم به معلم‌های بهداشت مدارس شده و در مدارس رعایت شیوه‌نامه‌ها تاکید شده تا حدی که امکان دارد فاصله و تهویه مناسب و موثر را در کلاس‌ها باید داشته باشند.

شفاآنلاین>سلامت>احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، ، با بیان اینکه ویروس covid19 در سطح کشور و استان البرز کاهش یافته، گفت: شرایط امروز استان قابل قبول است اما تا مادامی که این ویروس در سطح جهان همچنان داریم باید هوشیار باشیم.

 به گزارش شفاآنلاین:وی با اشاره به اینکه باید هشدار‌ها را جدی بگیریم، افزود: همچنین شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم تا اسیر پاندمی و حمله شدید نشویم.

مهدوی در خصوص اینکه در بیماری کووید واکسیناسیون در سطح کشور با یک شرایط گسترده‌ای انجام شد، ادامه داد: مرگ و میر‌ها در سطح استان و کشور نسبت به قبل کاهش یافته است.

وی گفت: افراد برای حفظ سلامتی خود و عزیزان حتما واکسن تزریق و اگر ۶ ماهه از تزریق واکسن گذشته حتما پیگیری و تزریق کنند. 

مهدوی در خصوص بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: توصیه‌های لازم به معلم‌های بهداشت مدارس شده و در مدارس رعایت شیوه‌نامه‌ها تاکید شده تا حدی که امکان دارد فاصله و تهویه مناسب و موثر را در کلاس‌ها باید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تهویه مناسب و تزریق واکسن خیلی اصل مهمی است، افزود: تاکید ما بر این است که شیوه‌نامه‌ها در مکان‌های که ازدحام جمعیت و تهویه مناسب نیست حتما ماسک باید زده شود‌.

مهدوی گفت: تاکید رعایت پروتکل‌ها برای دانش آموزان و معلم‌ها بیشتر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص اینکه آمبولانس‌های ما با شرایط خاصی می‌توانند برای حمل بیمار و کمک به بیمار و ارائه خدمات حرکت کنند، ادامه داد: آمبولانس‌ها اصلا بدون برانکارد نیست و برانکارد یکی از وسایل ضروری آمبولانس‌ها است.

مهدوی با بیان اینکه برای بیمارانی که کاهش سطح هوشی دارند، تصادفی نباشد و در جاهای که حمل برانکارد با مشکل مواجه است، افزود: در این شرایط کاورهای‌ را برای آمبولانس‌ها تهیه کرده و گذاشته‌ایم که این کاور‌ها تقریبا شبیه پتو است. این کاور‌ها مخصوص بیمار و برای حمل بیمار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: