دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: در بخش های دولتی به علت عدم حمایت کامل از بیمارستان ها بیماران مجبور به پرداخت هزینه های بسیار زیادی از جیب خود بودند.هرچند شاید این پرداخت ها غیر مستقیم بود .برای نمونه در صورت نیاز به وسایل و تجهیزات بيمار وخانواده اش مجبور به اين كاربودند.
وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه در این طرح تلاش بر آن است تا افرادی که وارد بیمارستان های دولتی می شوند در قدم اول از پرداخت هزینه ها معاف شوند و در قدم دوم کیفیت خدمات برایشان بهبود یابد.
عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران ادامه داد: این امر مستلزم آن است که هزینه های انسانی شامل پرستاران، بهیاران و پزشکان برای ارائه بهتر خدمات تأمین شود.
نايب رييس سابق نظام پزشكي كشور تصریح کرد: بنظر می رسد در طرح تحول نظام سلامت ابتدا باید کمبودها یعنی بدهکاری ها صاف شوند تا بعد سرمایه هایی برای بخش سلامت پیش آید که بتوانند با چرخش اقتصادی آن خودکفایی مالی را کسب کنند.
نوروزی به شفا آنلاین گفت: همچنین در درازمدت برای واحدهای بهداشت و درمان مانند بیمارستان ها و دانشگاه ها باید بنیان های مالی و شرایطی را ایجاد کنند تا قادر به جبران چرخه آن بنیان های مالی با توجه به هزینه ها و کمبودها باشند.