کد خبر: ۳۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 10
شفاآنلاین-تاکنون ۳۵ جسد از محل سقوط هواپیما خارج شده و طبق اعلام برخی گزارش‌ها تعدادی از مصدومان به بیمارستان پیامبران اعزام شده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،یک فروند هواپیمای مسافربری که ساعتی پیش از فرودگاه مهرآباد به سمت طبس به پرواز درآمده بود دقایقی پس از پرواز در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

اخبار متناقض و تأیید نشده از سقوط این هواپیما در شهرک آزادی و مرگ تمام سرنشینان آن که تعدادشان مشخص نیست، حکایت دارد.

صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران با تأیید خبر گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. خیابان شیشه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.

وی تعداد مسافران این هواپیما ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان‌ایر را 48 نفر اعلام کرد.

رئیس اورژانس کشور: وجود 5 نوزاد و کودک بین مصدومان را تأیید نمی‌کنیم

صابری‌نیا رئیس اورژانس کشورتعداد مصدومان را 7 نفر اعلام کرد و گفت: 3 مصدوم شامل یک خانم و دو آقا توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند. 4 نفر هم توسط «ون‌»‌های عبوری به مراکز درمانی منتقل شدند. اینکه گفته می‌شود 5 کودک و نوزاد در بین مصدومان وجود داشتند نیز تأیید نمی‌شود.

پزشکی قانونی: اطلاعی از تعداد تلفات نداریم

سازمان پزشکی قانونی نیز با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات حادثه ندارد اعلام کرد: به محض قطعیت اخبار، اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

مدیر بحران استان تهران: جلسه شورای بحران استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود

مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان‌باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می‌شود و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.

مدیر بحران استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را از طریق رسانه‌ها به شهروندان برسانیم.

سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی  گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.

رئیس سازمان امداد نجات کشور گفت: تاکنون 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات  گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

تیم‌های پزشکی قانونی در محل حادثه حاضر شدند تا اجساد را از تیم‌های امدادی تحویل بگیرند وبه پزشکی قانونی منتقل کنند.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران

خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.

جلست ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود

در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می‌شود و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.

دکتر داورانی: سوختگی 3 مصدوم این حادثه بسیار بالاست/زنده ماندن 2 نفر در هاله‌ای از ابهام

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی گفت: 3 مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین 50 تا 60 درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا 20 درصد سوختگی است.

وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.

این خبر در حال به روز رسانی است.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: