کد خبر: ۳۰۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 23
گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آمار طرح اسکان فرهنگیان، اظهار کرد: تا پایان دوم فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور تعداد ۴۳۷ هزار و ۶۲۶ نفر از مراکز اقامتی فرهنگیان استفاده کردند.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات اسکان فرهنگیان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در ۷۰۴ پایگاه پذیرش در قالب ۴۰۵ مرکز رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه، ۵۰ پردیس دانشگاهی و ۱۱ هزار و ۳۹۳ مدرسه اجرا می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آمار طرح اسکان فرهنگیان، اظهار کرد: تا پایان دوم فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور تعداد ۴۳۷ هزار و ۶۲۶ نفر از مراکز اقامتی فرهنگیان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار و ۳۵۸ خانوار از مراکز اسکان فرهنگیان بهره‌مند شدند، افزود: در مجموع ۸۴۵ هزار و ۴۱ نفر روز اقامت تاکنون انجام شده است.

* ۱۰ استان که بیشترین مسافر فرهنگی را دارند

کریمی‌فر درباره بیش‌ترین پذیرش مسافران نوروزی در استان‌ها، گفت: تا پایان دوم فروردین ۱۴۰۱ به ترتیب استان‌های خراسان‌ رضوی، فارس، اصفهان، قم، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، یزد و تهران بیش‌ترین پذیریش مسافران نوروزی را دارند.

وی افزود: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» بر تسهیل و تسریع ارائه خدمات، در راستای رضایتمندی و طیب خاطر فرهنگیان برگزار می‌شود.

* ۴۰۵ خانه معلم و ۱۱ هزار مدرسه در خدمت مسافران فرهنگی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در ۷۰۴ پایگاه پذیرش در قالب ۴۰۵ مرکز رفاهی(خانه معلم) با ظرفیت ۱۷ هزار و ۸۸۳  تختخواب به انضمام ۳۰۰ اردوگاه در قالب ۳۰۰۰ سوئیت، تعداد ۵۰ پردیس دانشگاهی در قالب ۲۰۰۰ اتاق مجهز و همچنین تجهیز ۱۱ هزار و ۳۹۳ مدرسه در قالب ۱۰۵ هزار کلاس درس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۳۹ رستوران مرغوب و باکیفیت با ظرفیت ۲۸ هزار نفر و تعداد ۲۳۲ تالار با ظرفیت ۸۰ هزار نفر به ارائه خدمت به فرهنگیان می‌پردازند.

کریمی‌فر تأکید کرد: اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات اسکان نوروزی در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در راستای تکریم منزلت اجتماعی فرهنگیان و به منظور تسهیل مسافرت‌های مطلوب برای فرهنگیان، استفاده می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: