کد خبر: ۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 03
شفاآنلاین-رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران گفت:‌ بازار نوشت افزار فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌ها و معرفی شخصیت‌های ملی به دانش‌آموزان است؛ آمادگی داریم تا دفاتر منقش به تصاویر ایرانی را در سطح وسیع در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهیم.

به گزارش شفاآنلاین،علی عزتی در خصوص ضرورت استفاده از نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی توسط دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اظهار داشت:‌ یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش بحث فرهنگ‌سازی است که می‌توان این گام را از حوزه نوشت‌افزار آغاز کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی و بنیادین در بحث تعلیم و تربیت استفاده از ابزارهای مناسب و دارای بار معنایی خاص برای کودکان و دانش‌آموزان است. وسایل بازی، کیف، کفش و لوازم‌التحریر می‌تواند به عنوان یک ابزار در بحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد و با این اعتقاد در حوزه تولید و عرصه لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی گام برداشتیم چرا که هم‌اکنون دشمن به بازار لوازم‌التحریر ورود پیدا کرده است و از آن‌جا که دریافته لوازم‌التحریر در تربیت دانش‌آموزان نقش دارد از آن به عنوان ابزاری هدفمند برای جاری ساختن فرهنگ خود در بین دانش‌کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند.

عزتی بیان کرد: لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی برای دانش‌آموزانی که در مقطع ابتدایی قرار دارند به عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل شناخته می‌شود و دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی پیوسته با نوشت‌افزار خود سر و کار دارند بنابراین می‌توان از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگی استفاده کرد.

رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه 9 تهران گفت:‌ زمانی که تصویر نقش بسته بر روی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان از میان شخصیت‌های کارتونی غرب باشد، دانش‌آموز این شخصیت‌ها را به خوبی می‌شناسد در حالی که اگر تصاویر قهرمانان و شهدای خود را بر روی این وسایل حک کنیم به تدریج دانش‌آموز از همان سنین کودکی با شخصیت‌های وطنی آشنا می‌شود.

عزتی بیان کرد:‌ سال گذشته با اقدامات خوبی که صورت گرفت توانستیم نمایشگاهی از نوشت افزار ایرانی و اسلامی را برای نخستین بار در آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار کنیم که این نمایشگاه به خوبی مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امسال به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم که آمادگی لازم را برای برگزاری مجدد نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی داریم و می‌توانیم دفترچه‌های منقش به تصاویر ایرانی و اسلامی را در سطح وسیعی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه 9 تهران اظهار داشت: لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی کودکان می‌تواند به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگ‌سازی مورد استفاده قرار گیرد و اگر به صورت متوالی برای چندین سال اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی در مناطق مختلف آموزش و پرورش کنیم، مشاهده خواهیم کرد که فرهنگ استفاده از لوازم‌التحریر با طرح ایرانی و اسلامی جایگزین لوازم‌التحریر با نقوش غربی می‌شود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: