کد خبر: ۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 02
شفاآنلاین-مادران بارداری که پس از وضع حمل به دنبال شیوه تغذیه‌ای سالم برای نوزادانشان هستند تغذیه آنان با شیر خود را به عنوان گزینه‌ای کامل تلقی می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، با این حال هنوز هم برخی از مادران این گزینه تغذیه‌ای را برای نوزادشان انتخاب نمی‌کنند و حتی ممکن است در صورت تغذیه کودک با شیر خود با واکنش‌های حمایتی از سوی اطرافیان و خانواده روبرو نشوند. به همین دلیل انتخاب ماه اوت به عنوان ماه آگاهی از فواید تغذیه با شیرمادر می‌تواند در ترویج این کار و اطلاع‌رسانی به مادران در مورد فواید شیردهی به فرزندانشان موثر باشد.

مادران با تغذیه فرزندشان از شیر خود می‌توانند آنان را حتی از برخی بیماری‌های خاص در امان نگه دارند. اختلالات هورمونی، ایدز، مصرف داروهای خاص و دیگر مشکلات سلامتی می‌تواند دردسرساز باشند. همچنین برخی از زنان از میزان شیر کافی برای تغذیه فرزندشان برخوردار نیستند و یا نوزادان قادر نیستند شیر مادر را هضم کنند.

به نقل از ساینس ورلد ریپورت، نتایج مطالعات متعدد حاکی از آن است که تغذیه با شیرمادر برای نوزاد و خود مادر فواید بسیاری دارد. تغذیه با شیرمادر به مادر نیز کمک می‌کند تا میزان کالری بیشتری بسوزاند و وزن اضافه شده در دوران بارداری را سریع‌تر از دست بدهد در حالی که تغذیه با شیرمادر ترکیبی از ویتامین‌ها، پروتئین و چربی مورد نیاز بدن نوزاد را برای او فراهم می‌سازد.


برچسب ها: تغذیه ، نوزاد ، شیر مادر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: