کد خبر: ۲۹۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 17
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی:
دکتر غلامرضا حسن زاده گفت: در بند هشتم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت اشاره شده است که آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان باید در کنار هم مدیریت شوند تا سلامت جامعه ارتقا یابد.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: موضوع ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت علوم نه تنها اثربخشی ندارد بلکه هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند و خلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر غلامرضا حسن زاده با بیان این مطلب افزود: در بند هشتم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت اشاره شده است که آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان باید در کنار هم مدیریت شوند تا سلامت جامعه ارتقا یابد.
 
وی گفت: اگر ادغام صورت گیرد ما به سی سال قبل برمی گردیم و زمانی که وزارت بهداری داشتیم و با این کار بسیاری از عرصه‌های آموزشی را از دست خواهیم داد. مخصوصا در شرایط امروز که بحث افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است ما باید همه امکانات و تجهیزات را در نظر بگیریم و این ادغام به ضرر کشور خواهد بود.
 
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها نمی‌تواند ملاک تصمیمات باشد بلکه باید به کارآمدی سیستم توجه کرد و این که سیستم پویا و بر اساس نیاز جامعه عمل کند همچنین کشور ما در نهاد‌های بین المللی به عنوان الگویی موفق است که توانسته عرصه خدمت را برای آموزش به کار بگیرد و آموزش را در کنار ارائه خدمت قرار دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: