کد خبر: ۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 24
شفا آنلاین: معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال استان اردبیل گفت: در ۳ ماهه نخست سال ۹۳ ابوالفضل , امیر علی و امیر محمد به ترتیب بیشترین فراوانی نام پسران را در اردبیل دارند.

به گزارش شفا آنلاین، بهنام جمالی صبح امروز در جلسه بررسی میزان صدور شناسنامه های مکانیزه در اردبیل اظهار کرد: طرح ملی صدور شناسنامه مکانیزه همزمان با کشور از سال 91 در استان اردبیل به بهره برداری رسیده و با صدور 212 هزار جلد شناسنامه از استان های پیشرو در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در سال 91 تعداد 103 هزار و 250 جلد و در سال 92 تعداد 90 هزار و 902 جلد و در سه ماهه نخست امسال نیز تعداد 18 هزار و 260 جلد شناسنامه مکانیزه صادر و در اختیار مردم استان اردبیل قرار گرفته است.

جمالی با بیان اینکه این تعداد شناسنامه ها بیش از تعداد در نظر گرفته شده از طرف ستاد مرکزی است، افزود: استان اردبیل به لحاظ تلاش موثر در اکثر فعالیت های هویتی جزو استان های پبشرو در سطح کشور به شمار می‌رود.

معاون ثبت احوال اردبیل در مورد فراوانی نام ها در اردبیل نیز گفت: در 3 ماهه نخست امسال نام های ابوالفضل و زهرا بیشترین فراوانی نام در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: نام ها ریشه در فرهنگ غنی مردم داشته و انتخاب نام های خوب برای فرزندان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و والدین باید نام های نیکویی را برای فرزندان خود انتخاب کنند که این امر طبق سفارشات اسلامی جزو وظایف والدین است.

جمالی اظهار کرد: در 3 ماهه نخست سال 93 علاوه بر ابوالفضل نام های امیر علی و امیر محمد به ترتیب بیشترین فراوانی نام پسران و برای دختران علاوه بر زهرا که بیشترین فراوانی را داشته است، یسنا و رها به ترتیب بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: