کد خبر: ۲۸۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 18
محمد طالب پور اظهار کرد: شیوع مجدد کرونا موجب شد در بیمارستان حدود ۵۰ درصد تخت‌ها را برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم. درحال حاضر شاهد بستری بیماران با سنین کم هستیم که حسابی ویروس دلتا روی جوانان متمرکز شده است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان سینا از چند برابر شدن نیاز بیماران کرونایی به دستگاه‌های اکسیژن ساز خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا اظهار کرد:  شیوع مجدد کرونا موجب شد در بیمارستان حدود ۵۰ درصد تخت‌ها را برای بیماران کرونایی  اختصاص دهیم. درحال حاضر شاهد بستری بیماران با سنین کم هستیم که حسابی ویروس دلتا روی جوانان متمرکز شده است.

او گفت:  در حال حاضر آماری از اطفال نداریم، ولی اکثر بیماران جوانانی هستند که به ویروس  دلتا مبتلا شده اند یا حتی واکسن دریافت کرده اند. افراد سنین ۶۰ به بالا به دلیل دریافت واکسن کمتر دیده می شود. افرادی که به بیمارستان مراجعه کرده، معمولا بدحال هستند، زیرا  خودسرانه خود را درمان کرده اند و زود به مراکز درمانی نرفته اند.

طالب پور بیان کرد: یکی دیگر از دلایلی که ما شاهد پر شدن هر چه بیشتر بیمارستان ها و تخت ها هستیم این است که بیماران تصادفی و غیره هم به مراکز درمانی ورود می کنند و ما نمی توانیم مانع آن ها شویم در صورتی که حال وخیمی دارند. در کنار موارد کرونایی حدود ۵۰ درصد دیگر را هم برای بیماران ‌سر پایی ،تصادفی ،جراحی‌های حیاتی قرار داده ایم. چاره‌ای نیست و ما با کمبود تخت ها مواجه هستیم به همین دلیل نیاز به همت و یاری تمام مراکز ها اعم از  بیمارستان‌های نظامی، تامین اجتماعی و غیره به جز  دانشگاه ها داریم تا بتوانیم این کمبود ها را جبران کنیم.

طالب پور بیان کرد: کادر درمانی داریم که با وجود تزریق دو دوز واکسن باز هم مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده اند، همین امر موجب می شود ما به شدت نیازمند نیروهای تازه نفس باشیم. اما خوشبختانه افرادی که مبتلا می شوند به دلیل دریافت واکسن جلوی مرگ‌ومیر آن ها گرفته می شود.

رئیس بیمارستان سینا تصریح کرد: طبیعی است  که با کمبود دستگاه های اکسیژن  رو به رو شویم زیرا تعداد بیماران بدحال مراجعه کننده به بیمارستان ها زیاد است. نیاز بیماران به دستگاه اکسیژن چندین برابر شده  است. امیدواریم مسئولان هر چه سریع تر به این موضوع بپردازند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: