کد خبر: ۲۸۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 01
محسن حاجی میرزایی گفت: برای همه دانش آموزان در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد که ممکن است افراد برخی مدارس را زودتر انتخاب کرده و ظرفیت مدرسه تکمیل شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش و پرورش گفت:هر دانش آموز حق انتخاب چند مدرسه را دارد و اگر خانواده‌ها با مدرسه تکمیل ظرفیت شده روبرو شدند می‌توانند مدارس دیگری را انتخاب کنند.

به گزارش شفاآنلاین:محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای همه دانش آموزان در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد که ممکن است افراد برخی مدارس را زودتر انتخاب کرده و ظرفیت مدرسه تکمیل شود.

وی در ادامه افزود: ما به این فرآیند نظارت داریم و قطعا جای خالی برای ثبت نام همه دانش آموزان وجود دارد.

وی گفت: هر دانش آموز حق انتخاب چند مدرسه را دارد و اگر خانواده‌ها با مدرسه تکمیل ظرفیت شده روبرو شدند می‌توانند مدارس دیگری را انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:​ ظرفیت هر مدرسه مشخص شده و ما امسال ثبت نام را الکترونیکی کرده ایم که امکان دخل و تصرف در تعداد دانش آموزان هر مدرسه به حداقل برسد و متناسب با ظرفیتی که هر مدرسه دارد ثبت نام را انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که چرا زمان انتخاب رشته دانش آموزان بار‌ها تغییر کرد گفت: ما امسال همه فرایند دانش آموزی، نیروی انسانی و امور مالی را در سامانه‌ای یکپارچه کردیم و به دلیل مراجعه بیش از حد به سامانه ممکن است این سامانه در ساعاتی با مشکل روبرو شود که به سرعت برطرف می‌شود و تغییر زمان انتخاب رشته به این دلیل بوده است.

وی افزود: انتخاب رشته دانش اموزان تحت تاثیر عوامل مختلفی انجام می‌شود که خارج از حوزه آموزش و پرورش است، ولی ما انتخاب را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که تعدیل مناسب تری را در توزیع رشته‌ها داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون ۳۵ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که ما تلاش می‌کنیم که این میزان را به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

حاجی میرزایی افزود: به دلیل شرایط کرونایی امسال امکان آشنا کردن دانش آموزان با رشته‌های هنرستانی و مشاغل مختلف به وجود نیامد، ولی اگر خانواده‌های با ظرفیت هنرستان‌ها آشنا شود حتماً​ این انتخاب را به فرزندان خود منتقل خواهد کرد.

وی درباره علت تاخیر در اعلام نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی گفت: هزینه‌های مدارس غیر دولتی خیلی افزایش یافته است که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های جاری و اجاره ملک است، اما دولت برای افزایش شهریه‌ها بسیار سختگیر است و تا حد ممکن می‌خواهد از این افزایش جلوگیری کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: با هماهنگی با سازمان‌های نظارتی انجام شده شهریه مدارس مصوب شده و به زودی به مدارس ابلاغ می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: