کد خبر: ۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفا آنلاین:کنفرانس بین‌المللی ایدز به رغم سرنگون شدن هواپیمای پرواز MH17 و کشته شدن تعدادی از کارشناسان ایدز در مسیر استرالیا آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، همزمان با حضور صدها کارشناسان و هیات نمایندگانی، مراسم افتتاحیه بزرگترین کنفرانس ایدز در جهان به طور رسمی برگزار شد و این در حالی است که برخی از برجسته‌ترین کارشناسان این حوزه که در راه رسیدن به ملبورن و شرکت در این کنفرانس بین‌المللی بودند در حادثه سرنگونی هواپیمای مالزی در شرق اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.

روبان‌های قرمز رنگ که نماد این بیماری هستند در بخش‌هایی از محل برگزاری کنفرانس قرار داده شده و همچنین افراد شرکت‌کننده از این روبان‌ها روی لباس‌هایشان استفاده کرده‌اند و در عین حال یاد و خاطره شش محقق کشته شده در این حادثه هوایی حفظ شده است. انجمن بین‌المللی ایدز روز گذشته اسامی شش کارشناس کشته شده در حادثه سقوط هواپیما را تایید کردند.

همچنین در جریان مراسم افتتاحیه بزرگترین کنفرانس بین‌المللی ایدز تعدادی از محققان شاخص ایدز از جمله «شارون لوین»، دبیر مشترک این کنفرانس به قربانیان این حادثه ادای احترام کرد.

پروفسور شارون لوین گفت: تمامی این کارشناسان که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند قرار بوده نقش کلیدی در این کنفرانس داشته باشند و به ارائه تحقیقات و تجربیات خود بپردازند. تمامی این افراد تلاش جدی در حوزه مقابله با شیوع ایدز و ارائه راهکارهای درمانی انجام داده بودند که از دست رفتن آنها ضربه سنگینی است.

به گزارش شفا آنلاین به نقل از روزنامه گاردین، پروفسور لوین همچنین افزود: تلاش‌های این افراد در جهت ارائه راهکارهای درمانی به خصوص برای کشورهای بادرآمد پایین بوده است. در سال 2000 میلادی تصور داشتیم این امر غیرممکن است اما در سال 2013 میلادی، 13 میلیون فرد آلوده به اچ‌آی‌وی داشتیم که تحت درمان قرار گرفته‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: