کد خبر: ۲۸۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021July 31
موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است. اکنون در استان گلستان بالای ۲هزار نفر بستری قطعی و موقتی داریم. در مازندران هم تعداد بستری‌ها بیش از ۴ هزار نفر است

شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت گفت: «موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است.»

به گزارش شفاآنلاین: قاسم جان در سفر به گرگان از اختصاص بیش از ۴۵هزار تخت بیمارستانی در کشور به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: «امکان افزایش ظرفیت تخت‌ها وجود دارد، اما خدمات دیگر مخدوش می‌شود.»

جان بابایی با بیان اینکه متاسفانه اکنون در شرایط سختی هستیم، افزود: «در استان تهران، بیش از ۸هزار و ۵۰۰بیمار بستری و تقریباً ۴هزار بیمار بستری موقت داریم.»

وی ادامه داد: «در استان‌های جنوبی شرایط سیستان و بلوچستان مقداری بهتر شده، اما در استان‌هایی مانند هرمزگان، کرمان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد بیماران رو به افزایش است.»

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: «موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است. اکنون در استان گلستان بالای ۲هزار نفر بستری قطعی و موقتی داریم. در مازندران هم تعداد بستری‌ها بیش از ۴ هزار نفر است.»

جان بابایی گفت: «تعداد بستری‌های روزانه از تعداد ترخیصی‌ها بیشتر و این جای نگرانی است. البته با وجود افزایش بستری‌ها، بیماران بدحال به علت واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، افزایش نداشته است.» وی افزود: «عادی انگاری، شرایط را سخت کرده و از مردم می‌خواهیم که مسافرت‌ها و اجتماعات را متوقف کنند.»

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: «خوشبختانه واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و ظرفیت خیلی خوبی داریم و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم داشت.»

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «در سفر معاون درمان وزیر بهداشت به گلستان با واکسیناسیون افراد بالای ۵۰سال و افزایش دستگاه اکسیژن در استان موافقت شد.»

منتظری تاکید کرد: «همه امکانات هم اگر جمع شود، اگر مردم همکاری نداشته باشند و به دستورالعمل‌ها پایبند نباشند، مشکل حل نمی‌شود.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: