کد خبر: ۲۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته نظارتی بر اعمال تعرفه های خدمات درمانی، می تواند از هرگونه سوء استفاده احتمالی در اجرای مصوبات شورایعالی بیمه، جلوگیری کند.
به گزارش شفاآنلاین، از روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل اجرایی بسته نظارت برتعرفه های خدمات درمانی در هشتمین جلسه شورایعالی بیمه در دولت تدبیر و امید که به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، به تصویب رسید.

علی ربیعی در این نشست گفت: شورایعالی بیمه ضمن تصویب تعرفه های درمانی براساس واقعیات موجود بسته نظارت بر اعمال این تعرفه ها را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه های بیمه گر به اعضای این شورا تصویب کرد که این بسته نظارتی می تواند از هرگونه سوء استفاده احتمالی در اجرای مصوبات شورایعالی بیمه جلوگیری کند.

وی یادآور شد: به منظور اجرای صحیح تعرفه های خدمات درمانی و جلوگیری از افزایش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی بازار خدمات سلامت این دستورالعمل تصویب شده که شامل سرفصل هایی نظیر فرآیند رسیدگی به تخلفات دراجرای تعرفه ها و برخورد انضباطی با متخلفین است.

وی همچنین درمورد دیگر مصوبه شورایعالی بیمه گفت: با توجه به نیاز به حمایت از معتادان زن، کودکان و نوجوانان معتاد زیر 18 سال و گروه های پرخطر، پوشش بیمه ای درمان اعتیاد در سال 1393 جهت افراد یادشده در مراکز سرپایی درمان نگهدارنده با متادون و بستری درمان اعتیاد مصوب شد و خدمات درمان اعتیاد جهت گروه فوق نیز حداکثر تا 6 ماه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و سازمان بیمه سلامت موظف شد تا برای درمان معتادان برنامه ریزی لازم را به عمل آورند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به فقدان تعرفه یکسان برای خدمات درمان سوء مصرف مواد در مراکز ارائه دهنده این خدمات که منجر به بروز اختلاف وسیع در میزان نرخ اعلام شده برای خدمات مشابه در مراکز درمان سوء مصرف و سردرگمی بیماران می شود، تعیین تعرفه در بخش دولتی و خصوصی جهت خدمات ارائه شده در مراکز سرپایی و تعرفه هتلینگ مراکز اقامتی نیز صورت پذیرفت.

وی گفت: به منظور حمایت از بیمه شدگان و بهره مندی بیشتر آنان از خدمات بیمه ای تعدادی از داروهای گرانقیمت مورد استفاده بیماران خاص و متابولیک، بیماران دیالیزی و مبتلا به آرتریت روماتوئید تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.

ربیعی ادامه داد: همچنین تسری شمول تعهدات بیمه پایه در خصوص یک نوع اسپری تنفسی، نوعی از داروی ضد درد بیمارستانی و یک داروی ضد افسردگی مصوب شد.

ربیعی تاکید کرد: در راستای بهینه شدن سطح کمی و کیفی خدمات دندانپزشکی و افزایش سطح رضایتمندی مردم و دندانپزشکان، تعیین ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی که مشمول تعهد بیمه پایه می باشند دراین نشست تصویب شد.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: اراده شخص رییس جمهور و اعضای کابینه همواره حمایت از طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه به عنوان پزشک باید به حرفه و خدمات مان به چشم انسانی بنگریم، تصریح کرد: ما نباید به بیمه ها همانند بنگاه اقصادی بنگریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در این برهه زمانی خیلی کارمان سخت است و با مشکلات زیادی مواجه هستیم، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر در سال گذشته هزینه دارویی را به قیمتی پرداخت کرده بودند نباید اکنون سطح آن را کاهش دهند چرا که خلاف مقررات است لذا همراهی ما با مردم باید مستدام باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شورای عالی بیمه تصمیمات خوبی در جهت واقعی شدن تعرفه های، هتلینگ و ویزیت گرفته است چرا که نباید اشتباه سالهای گذشته تکرار شود.

وی افزود: به طور یقین این تصمیم به نفع مردم و ارتقا اخلاق پزشکی و صیانت از جامعه پزشکی است و مردم و ما اعلام کردیم که هزینه واقعی هر خدمت را می پردازیم که حتما این تصمیم مهم به نفع مردم خواهد بود.

وی از بیمه مرکزی و بیمه های تکمیلی درمان خواست که پای کار بایستند و در جهت تصمیمات شورای عالی بیمه و اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرکت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: