کد خبر: ۲۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
روانشناس بالینی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- روانشناس بالینی، هیپنوتیزم را برای کاهش وزن، ترک عادات و رفتارهای غلط ، افراد دارای تیک و اضطراب های شدید موثر دانست.

دکتر پرویز روزبیانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین هیپنوتیزم برای درمان عادات زیان آورکودکانی که به رغم هوش بالایشان درس نمی خوانند و به جیب والدینشان دست می زنند نیز موثر است

به گفته وی در برخی کشورهای پیشرفته دنیا برای  درمان بیماری هایی نظیر فشار خون و دیابت نیز از هیپنوتیزم استفاده می شود.

وی ادامه داد: اما از آنجا که هیپنوتیزم یک بازی روانی و دارای تکنیک های خاصی است تنها باید توسط روانشناسان بالینی و روانپزشکان انجام شود نه سایر افراد.

این روان درمانگر تصریح کرد: همچنین برخی از دندانپزشکان با طی آموزش های لازم درباره هیپنوتیزم نیز برای کاهش درد بیماران از این روش استفاده می کنند.

وی افزود: در مواقعی هم برای زایمان های بدون درد و در برخی جراحی ها برای کاهش درد و کنترل خونریزی از هیپنوتیزم استفاده می شود.

روزبیانی استفاده از هیپنوتیزم را برای بیماران مبتلا به افسردگی، اختلالات شخصیت،انواع  فراموشی ها  بر اثر یک شوک ، اسکیزوفرنیا و ناتوانی های جنسی نیز موثر برشمرد.

به گفته این روانشناس بالینی ،بیماری هایی که ریشه اش مسائل جسمانی نیست، به درمان با هیپنوتیزم پاسخ مطلوب و مثبت می دهد.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: مردم نسبت به کارایی هیپنوتیزم آگاهی ندارند، از این رو رسانه های عمومی باید درباره آن بیشتر به اطلاع رسانی بپردازند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
United States
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
ایا همجنسگرایی با هیپنوتیزم قابل درمان است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: