کد خبر: ۲۸۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021June 29
منصور کبگانیان به بیان توضیحاتی درباره جایگاه ایران در زمینه ساخت واکسن کرونا پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور به بیان توضیحاتی درباره جایگاه ایران در زمینه ساخت واکسن کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:منصور کبگانیان دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۱۵۱ از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اخبار مهم برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی علم و فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی و امنیتی است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: مشکلات در حوزه نانو وجود داشت که باید رفع می شد. اولین اقدام در این زمینه در کمیسیون اقتصاد و فن آوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور صورت گرفت و بر اساس مصوبه ۸۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تدوین سند بود.

این عضو شورای عالی  انقلاب فرهنگی ادامه داد: فناوری نانو دستاوردهای خوبی در کشور داشته است اما حوزه نانو از داشتن سندی جامع شامل راهبردها و اهداف حوزه نانو که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، محروم بود.

کبگانیان ادامه داد: دستور دوم جلسه درباره وضعیت و چالش‌های تولید و خرید واکسن کرونا بود. در این جلسه از مسئولان وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی، ستاد زیست فناوری، کمیسیون بهداشت مجلس حضور داشتند. در این جلسه بیان شد که هر چهار پلتفرم ساخت واکسن تائید و وارد مراحل بالاتر شده اند و کار در حال ادامه است. دستاورد مطلوب این اقدام این است که جز معدود کشور‌های تولید کننده واکسن هستیم.

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: کشور ما قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در حوزه واکسن سازی دارد و این توانمندی باعث شد که جزو ۱۰ کشور اول در مجامع بین المللی از نظر دانش فنی ساخت واکسن کرونا قرار بگیریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: