کد خبر: ۲۸۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021June 27
افراد کنکوری بهتر است حداقل هر سه روز یک بار آزمون کنکور را حل کنند و تمرکز کامل نسبت به نقاط قوت و ضعف کم، باشد.
شفاآنلاین>اجتماعی>یک مشاور تحصیلی در خصوص نحوه مطالعه کنکور ۱۴۰۰ در روزهای پایانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین:حسینی چگنی مشاور تحصیلی گفت: دروس افراد کنکوری در این روز‌ها به ۴ دسته تقسیم بندی می‌شود. این ۴ دسته به صورت نقاط قوت، نقاط ضعف زیاد و کم و مباحثی که تا الان نخوانده اند و جزو حذفیات است تقسیم بندی می شود. کنکوری‌ها توجه داشته باشند مباحثی که تا الان خوانده نشده و همچنین نقاط ضعف زیاد را حذف و از مطالعه این دو مورد منصرف شوند.

او در ادامه افزود: مباحثی که جزو نقاط قوت و ضعف کم محسوب می‌شوند در این روز‌های پایانی باید به صورت ۸۰ به ۲۰ تقسیم بندی شوند. در واقع باید ۸۰ درصد تمرکز نسبت به نقاط قوت و ۲۰ درصد تمرکز روی نقاط ضعف کم؛ باشد. توصیه می‌کنیم تمرکز کنکوری ها در این روز‌ها بیشتر روی کتاب‌های درسی باشد؛ چرا که فرصت مناسبی است تا کتاب‌های درسی و به خصوص دروس محاسباتی را مطالعه کنند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: در چندین سال گذشته در دروس ریاضی و دینی، سوال‌های بسیاری از خود کتاب‌های درسی مطرح شده و افرادی که خود کتاب‌های درسی را مطالعه نکرده بودند تا حدودی با ضرر رو به رو شدند؛ بنابراین بهتراست کنکوری‌ها در این چند روز کتاب‌های درسی را مطالعه کنند و تمرکز به صورت کامل روی تست‌های کنکور باشد.

چگنی گفت: توصیه ما این است که تست‌های کنکور را چندین مرتبه بزنید؛ به عنوان مثال در صورت تست زنی کنکور سال ۹۹ به صورت مجدد چند روز دیگر تست‌های غلط و نزده این سال را حل کنید. در واقع بهترین روش تحلیل تست در این چند روز پایانی، تحلیل ارجاعی است؛ یعنی فردی که یک تست کنکور حل می‌کند و در این تست و گزینه‌ها مشکل دارد بهترین راه این است که همان سوال را روی کتاب درسی مربوطه تحلیل کند و با این روش یک مرور مجدد هم صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود: افراد کنکوری بهتر است حداقل هر سه روز یک بار آزمون کنکور را حل کنند و تمرکز کامل نسبت به نقاط قوت و ضعف کم، باشد. همچنین بهتر است مرور‌ها به صورت تورق سریع باشد و بیشتر روی حافظه تصویری کار کنند. به عنوان مثال در یک روز یک سوم کتاب ریاضی، کل پایه دهم کتاب دینی و کل پایه دهم کتاب عربی را مرور کنند.

چگنی در پایان تصریح کرد: کنکوری‌ها می‌توانند در این روز‌های پایانی به صورت مرور‌های دوره ای، تورق سریع و حافظه تصویری مطالعه کنند تا حجم بیشتری بخوانند و همچنین سعی کنند کند خوان نباشند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: