کد خبر: ۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۳ - 2014July 16
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازگشایی مجدد موسسه عالی پژوهشی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی بخشی از اقتصاد کشور است که تحت عنوان برچسب‌های مختلف فعالیت این سازمان را زیر سئوال می‌برند.
به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت بیست و پنجم تیرماه روز تأمین اجتماعی اظهار داشت: امروز تأمین اجتماعی یک نهاد واسطه برای سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین هدف تأمین اجتماعی اعتماد است و باید این اعتماد مابین شرکای اجتماعی که کارگران، کارفرمایان هستند ایجاد شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین گمشده تأمین اجتماعی اعتماد است، گفت: امروز در حد توان خود توانسته‌ایم جلب اعتماد شرکای اجتماعی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نهاد تأمین اجتماعی شاخصه عقلانیت و دوراندیشی یک جامعه محسوب می‌شود و اگر بحرانی در تأمین اجتماعی ایجاد شود جامعه در شرایط نامناسبی ایجاد می‌شود.

ربیعی به لایحه حمایتی که توسط سازمان بهزیستی انجام شده است، گفت: باید نهادهای حمایتی را در کشور هر روز کارآمدتر کنیم و لایحه‌ای که اخیرا در سازمان بهزیستی مصوب شده است لایحه‌ حمایتی است که صددرصد با مشارکت دولت انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حمایتهای هدفمند اشاره کرد و گفت: حمایتی که ماهانه مبلغی را به مردم پرداخت کند حمایت پایداری نیست و ما بنا داریم به طور هدفمند برنامه‌ریزی را برای حمایت از اقشار خاص و آسیب‌دیده در جامعه در نظر بگیریم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در قالب حمایت از افراد آسیب‌دیده با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است سازمان بهزیستی قطعا در سه سال آینده شرایط بهتری نسبت به امروز در راستای حمایت از اقشار مختلف خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نباید از واقعیتهای اجتماعی جامعه چشم‌پوشی کرد، گفت: در مبارزه با فقر و گرسنگی مردم در جامعه باید اقدامات حمایتی صورت بگیرد و ساختارها اصلاح شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توزیع سبدهای حمایت غذایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم نقش موثری در سلامت و بهبود سلامت غذایی اقشاری در جامعه داشته باشیم.

وی به نقش سازمان تأمین اجتماعی در حمایتهای خاص اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر تأمین اجتماعی در حال برنامه‌ریزی برای مسکن مستمری‌بگیران در قالب مسکن امید است تا بتواند دغدغه‌ای را از بیمه شده خود رفع کند.

ربیعی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی می‌تواند عدالت را ایجاد کند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته است بیش از 5 میلیون نفر را بیمه کند و به سمت الکترونیکی شدن دفترچه‌‌ها پیش برود.

وی خاطرنشان کرد:‌ تأمین اجتماعی پوشش خوبی را برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد به تأمین اجتماعی داشته است.

ربیعی یادآور شد: تأمین اجتماعی و بی‌طرفی سیاسی در این سازمان استراتژی ما بوده است و متأسفم که در دوره‌ای دست‌اندازی سیاسی در این سازمان حکمفرما بوده تا حاصل آن بی‌اعتماد شرکا باشد.

وی با اشاره به اینکه ممانعت از دست‌اندازی‌های سیاسی در این سازمان باید انجام شود، گفت:‌ به جای سیاسی‌کاری باید شایسته‌ سالاری در سازمان انجام شود و این مسیر را تاکنون طی کرده‌ایم.

ربیعی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بخشی از اقتصاد کشور است که تحت عنوان برچسب‌های مختلف فعالیت این سازمان را زیر سئوال می‌برند. در جامعه‌ای که بخش خصوصی ضعیف است و باید قوی شود و دولتی که بدون منابع فربه شده است این صندوقهای بیمه ای هستند که باید موتور توسعه کشور را بچرخانند.

وی گفت: زمانی که بنده تصدی وزارتخانه را بر عهده گرفتم صندوقهای بیمه ای بیمار تحویل بنده دادند که بعضی از افراد تحت پوشش آنها تا پنج ماه حقوق دریافت نکرده بودند، صندوقهای بیمه ای می‌توانند تکیه‌گاهی برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش خود باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی سازمانی بین‌ نسلی محسوب می‌شود، گفت: باید دولت و مجلس به دنبال حل مشکلات تأمین اجتماعی باشند تا بهتر بتواند به افراد تحت پوشش خود که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید دانش‌محور باشد، گفت: متأسفانه در دوره‌های گذشته موسسه عالی پژوهشی تأمین اجتماعی را تعطیل کرده بودند که با بررسی‌های صورت گرفته به سرعت این موسسه بازگشایی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: