کد خبر: ۲۸۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021May 24
تنها دو ماه تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است. در حالیکه این کشور در چالش با موج چهارم کروناست، دو مرکز تحت کنترل نظامی در توکیو و اوزاکا را راه اندازی کرد. سالمندان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.
شفاآنلاین>سلامت>ژاپن در آستانه آغاز رقابت‌های المپیک، اولین مراکز واکسیناسیون گسترده برای پیشگیری از گسترش کرونا را راه اندازی کرد.

به گزارش شفاآنلاین: ژاپن روز دوشنبه اولین مراکز واکسیناسیون گسترده خود را در تلاش برای سرعت بخشیدن به برنامه محتاطانه تتلقیح کووید-۱۹ آغاز کرد. تنها دو ماه تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است. در حالیکه این کشور در چالش با موج چهارم کروناست، دو مرکز تحت کنترل نظامی در توکیو و اوزاکا را راه اندازی کرد. سالمندان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

در حال حاضر تنها دو درصد از جمعیت ۱۲۵ میلیون نفری ژاپن تاکنون واکسینه شده‌اند، در حالی که این رقم در آمریکا ۴۰ درصد و در فرانسه ۱۵ درصد است.

انتقادات نسبت به روند کند واکسیناسیون افزایش یافته است که قوانین سختگیرانه پزشکی و بوروکراسی پیچیده یکی از موانع اصلی است.

ژاپن در فوریه واکسیناسیون کادر درمان و سپس افراد بالای ۶۵ سال را آغاز کرد، دولت قصد دارد تلقیح آن‌ها را تا اواخر ژوئیه، زمانی که بازی‌های المپیک آغاز می‌شود، به پایان برساند. ژاپن از جمله کشور‌هایی است که نسبت به سایر کشور‌ها مرگ و میر نالشی از کرونای کمتری داشته است.

افکار عمومی تا حد زیادی مخالف برگزاری بازی‌های المپیک در تابستان امسال است، اما برگزارکنندگان اصرار دارند که می‌توان این رویداد را با خیال راحت برگزار کرد. اکثر ورزشکاران و سایر افرادی که در دهکده المپیک اقامت دارند، قبل از ورود به ژاپن واکسینه می‌شوند.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: