کد خبر: ۲۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 14
شفاآنلاین-رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از احتمال تلفات جدی ماهی قزل آلای خال قرمز در سد لار با توجه به کاهش ورودی و حجم سطح آبی این سد خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ امیرعباس احمدي با اعلام این خبرگفت: سد لار يكي از مهمترين منابع تامين كننده آب شرب شهر تهران بوده و با استفاده از نيروي ثقلي در زمان پرآبي سد و پمپاژ در زمان كاهش، آب سد به مخزن لتيان و تصفيه خانه اين سد انتقال مي يابد.

وی با اشاره به اینکه كاهش بارش ها و نزولات سال جاري، ورودي سد را دچار نقصان کرده افزود: اين امر در شرايط طبيعي منطقه به وضوح پيداست و از سويي اين آبخيز محل زندگي يكي از با ارزش ترين گونه هاي آبزي يعني قزل آلای خال قرمز مي باشد كه يكي از بكرترين و وسيع ترين زيستگاههاي اين گونه در سطح كشور است.

احمدی با تاکید براینکه كاهش سطح آب دریاچه لار تهدید جدی برای ماهی قزل آلای خال قرمز می باشد تصریح کرد: همواره اين نگراني درخصوص امكان ورود ماهی قزل آلا به داخل تاسيسات سد و تلفات شديد براي جمعيت اين گونه در اثر پمپاژ آب وجود داشته و در اين خصوص مكاتبات فراواني با مجموعه آب منطقه اي صورت گرفته است .

رئیس اداره محيط زیست طبيعي اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در نظر است جلسه اي با حضور مديران ارشد آب منطقه اي، سازمان حفاظت محیط زیست و نمايندگان اين اداره كل به منظور رعايت حق آبه زيست محيطي سدهای لار، لتیان و ماملو و راهكارهاي مقابله با اين موضوع تشكيل شود .

وی در پایان گفت: هنوز امكان تلفات ماهيان قزل آلای خال قرمز لار بدلیل پمپاژ آب به داخل سد با توجه به كاهش شديد آب استان به قوت خود باقي است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: