کد خبر: ۲۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 21
بهرحال وقتی بعضی افراد بدون مسئولیت حرف می‌زنند و حرف دروغ و نادرست و بی‌پایه هم می‌زنند، این حرف غلط و نادرست را که نباید تحمل کرد چون این باعث می‌شود ذهنیت مردم به هم بریزد و بگویند این ستاد هیچ بنیانی ندارد.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس جمهوری در واکنش به صحبت‌هایی که برخی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته مطرح کرده و مکانیزم تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا را مورد انتقاد قرار داده بودند، گفت: «‌هیچ کس حق ندارد به این ستاد حمله کند. آن هم حمله دروغ، بیجا، ناروا و نادرست. این اتفاق بدی است و روحیه مردم را خراب کرده و اعتماد مردم را از بین می‌برد. معنی ندارد. آن هم ستادی که هیچ اقدامی نکرده است مگر اینکه از سه چهار مرحله گذشته باشد.» وی تاکید کرد: «همه تصمیمات ستاد با اجماع گرفته می‌شود.»

به گزارش شفاآنلاین: حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: «در یک میدان جنگ اگر قرار باشد حرف کسانی که مسئولان ستادی و فرماندهان بخش‌های مختلف هستند مورد تردید قرار گیرد درست نیست. حالا اینکه آقای اسلامی می‌گویند در مجلس یا هرکجای دیگر حرف‌هایی زده شده، آقای منتظری و قوه قضائیه باید با آن برخورد کند.»

رئیس جمهور تصریح کرد: «بهرحال وقتی بعضی افراد بدون مسئولیت حرف می‌زنند و حرف دروغ و نادرست و بی‌پایه هم می‌زنند، این حرف غلط و نادرست را که نباید تحمل کرد چون این باعث می‌شود ذهنیت مردم به هم بریزد و بگویند این ستاد هیچ بنیانی ندارد. در صورتی‌که این ستاد بالاترین قدرت را در کشور دارد‌ و طبق مصوبه، به منزله شورای عالی امنیت ملی است.»

روحانی تاکید کرد: «‌هیچ کس حق ندارد به این ستاد حمله کند. آن هم حمله دروغ، بیجا، ناروا و نادرست. این اتفاق بدی است و روحیه مردم را خراب کرده و اعتماد مردم را از بین می‌برد. معنی ندارد. آن هم ستادی که هیچ اقدامی نکرده است مگر اینکه از سه چهار مرحله گذشته باشد. یعنی کمیته‌ها نشسته‌اند، بحث و بررسی کرده‌اند، بعد نتیجه بررسی‌ها را به قرارگاه آورده‌اند و آنجا هم بحث کرده‌اند، بعد از آن، همه بحث‌ها به جلسه هماهنگی کمیته‌ها که خود من تشکیل می‌دهم آمده و دوباره آنجا بحث شده و بعد برای بار چهارم، در ستاد مطرح می‌شود. وقتی هم که بحثی در ستاد مطرح می‌شود، اگر بگویند درباره این موضوع در کمیته‌ها بحث نشده، من آن را برمی‌گردانم و می‌گویم اینجا ابتدائا نمی‌توان درمورد آن بحث کرد. باید برود در کمیته‌ها بررسی شود و بعد به ستاد بیاید.»

وی افزود: «مصوبات ما در ستاد به اجماع است. بعضی‌ها مثل اینکه درست این را لمس نکرده‌اند. من می‌پرسم که اگر کسی مخالفتی دارد، بگوید. تمام مصوبات ما از اول تا امروز به اجماع بوده است. از میان همه افرادی که در ستاد حضور دارند، اگر کسی دست بلند کند و بگوید من مخالف هستم، معمولا با او بحث می‌کنیم و یا بحث را به هفته آینده موکول می‌کنیم برای اینکه نهایتا به اجماع برسیم.»

واکسیناسیون گسترده و حداکثری در راس برنامه‌های‌دولت
رییس جمهور همچنین روز گذشته در دویست و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تصریح بر این نکته که تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون مردم اولویت نخست کاری دولت است، گفت: «امروز واکسیناسیون گسترده و حداکثری برای حراست از سلامت مردم، در راس همه برنامه‌ها و اقدامات دولت قرار دارد.»

روحانی افزود: «با وجود فشارها و تنگناهای تامین مالی ناشی از جنگ اقتصادی و تحریم‌های غیرانسانی دشمن، ‌بخش‌های مختلف دولت تلاش کرده‌اند با وجود محدودیت‌هایی نظیر کمبود واکسن در جهان و تقاضای بالا از سوی همه کشورها، سایر موانع را از مسیر تامین واکسن برطرف کنند و با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و ‌بخش خصوصی تمامی ظرفیت‌های کشور را در تامین واکسن فعال کنند.»روزنامه سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: