کد خبر: ۲۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
شفا آنلاین:صابری‌نیا گفت: تا پایان سال، 14 پایگاه امداد هوایی در کشور راه‌اندازی می‌شود که به طور میانگین در سال 40 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور  از راه‌اندازی 14 پایگاه امداد هوایی تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال در استان‌های کرمان، مشهد، کرمانشاه، فارس، اصفهان، مازندران، قم، ارومیه، زاهدان، اهواز، شاهرود یک پایگاه امداد هوایی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 12 استان برای ایجاد پایگاه امداد هوایی مشخص شده است، افزود: انتخاب دو استان دیگر در حال بررسی است که به زودی مشخص می‌شود.

صابری‌نیا در خصوص اهمیت ایجاد این پایگاه‌ها عنوان کرد: امدادرسانی در برخی از راه‌های فرعی نیاز به سه برابر شدن ناوگان آمبولانس دارد که با توجه به امکان کم رخداد حادثه، به صرفه نمی‌باشد. همچنین برخی از راه‌ها کوهستانی و صعب‌العبور است که برای نجات جان مصدوم و اقدام فوری اصلا نمی‌توان از ناوگان زمینی استفاده شود، بنابراین باید از ناوگان هوایی برای امداد استفاده کرد.

صابری‌نیا با تاکید بر اینکه هر پایگاه امداد هوایی می‌تواند 150 کیلومتری خود را پوشش دهد، خاطرنشان کرد: ایجاد این 14 پایگاه امداد هوایی سالانه به طور متوسط بالغ بر 40میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که البته به تعداد و زمان ماموریت‌ها بستگی داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: