کد خبر: ۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 07
شفا آنلاین:تحقیقات نشان می‌دهند که چاقی و اضافه وزن، یکی از مهم‌ترین عوامل خطر قابل پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ میلیون‌ها نفر است.
به گزارش شفا آنلاین،سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  افزود: مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، تا مراحل پیشرفته بیماری خود علامت چندان مشخصی از خود بروز نمی‌دهند و فرد مبتلا در مراحل ابتدایی بیماری، ممکن است سالم به نظر رسد.

وی با اشاره به نقش چاقی در افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، اظهار داشت: در چاقی، چربی و پلاکت در عروق قلبی رسوب می‌کند که در نتیجه آن احتمال گرفتگی عروق کرونر وجود خواهد داشت.

کاظمی تأکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که چاقی و اضافه وزن، یکی از مهم‌ترین عوامل خطر قابل پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ میلیون‌ها نفر است.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از چاقی و یا کنترل این عامل خطر، باید در رژیم غذایی روزانه میزان مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش و در مقابل مصرف چربی اشباع نشده را افزایش داد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تحرک و فعالیت‌ بدنی مناسب در طول روز نیز می‌تواند از چاقی پیشگیری کرده و یا در کنترل چاقی و برطرف کردن آن بسیار مؤثر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: