کد خبر: ۲۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 04
به نظر می‌آید ژاپن که در سال گذشته وضع نسبتا خوبی داشته، حالا دارد دوران سخت و حساسی را تجربه می‌کند

شفاآنلاین>سلامت> این روزها اسم شهر توكیو و كشور ژاپن زیاد شنیده می‌شود؛ به ‌واسطه تصمیم برای برگزاری المپیك در سال 2021‌. المپیكی كه قرار بود تابستان امسال برگزار شود اما كرونا اجازه نداد.

به گزارش شفاآنلاین: حالا یكی از خبرنگاران ‌ایرانی مستقر در ژاپن از اتفاقی دیگر نوشته است و خبر داده كه اولین سرایت گروهی نسخه جدید ویروس کرونا در همسایگی توکیو پیدا شد. تعداد مبتلایان کاهش چندانی نشان نداده و ۷۰ درصد تخت‌های کرونایی تا هفته گذشته اشغال بوده‌اند و برخی از بیمارستان‌ها پر شده‌اند.

به نظر می‌آید ژاپن که در سال گذشته وضع نسبتا خوبی داشته، حالا دارد دوران سخت و حساسی را تجربه می‌کند. تعداد جان‌باختگان کرونا در یک سال گذشته در ژاپن حدود پنج‌هزارو ۷۰۰ نفر بوده است که فقط هزارو ۴۰۰ نفر آنها (حدود یک‌چهارم) در دو هفته گذشته فوت کرده‌اند. مردم خسته شده‌اند و رعایت ماسک نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است.

سطح نارضایتی از کابینه بالا رفته و حدود 80 درصد پاسخ‌دهندگان یک نظرسنجی سراسری گفته‌اند نمی‌خواهند امسال المپیک توکیو برگزار شود. ژاپن در این مدت مرزهای خود را به روی بیش از ۱۴۰ کشور بسته بود و حالا انگار نوبت بقیه شده است. با دیده‌شدن نسخه‌های جهش‌یافته کرونا در ژاپن، به کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا و ایران اجازه ورود مسافر را نمی‌دهد. به گفته وزارت بهداشت ژاپن تا هفته گذشته تعداد افرادی که پس از مثبت‌شدن آزمایششان برای ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند، به ۳۵ هزار نفر رسیده است.

بسیاری از بیمارستان‌ها از پذیرش بیمار جدید خودداری می‌کنند و مبتلایان مجبور به خودقرنطینگی شده‌اند. مبتلایان ژاپن که به‌جای بیمارستان در خانه مانده‌اند، در ششم ژانویه ۱۷هزارو ۴۷۰ نفر بودند و دو هفته بعد دو برابر شدند. برخی از استان‌ها اقدامات مختلفی را برای شناسایی نشانه‌های وخیم‌ترشدن حال افرادی که در خانه قرنطینه هستند، اتخاذ کرده‌اند. این مراحل شامل امانت‌دادن تجهیزات به آنها برای تعیین سطح اکسیژن خونشان است.

در برخی مناطق نیز خط تلفن مستقیم به پزشکان یا پرستاران به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس است. اما بعضی بیمارستان‌ها گفته‌اند دیگر فرصت ندارند روزی دو بار به بیماران در خانه زنگ بزنند و پیگیر حال آنها باشند. به نظر می‌رسد حتی كشوری مثل ژاپن كه به برنامه‌ریزی و دقت مشهور بود، این بار در برابر كرونا كم آورده است و مردمش لحظاتی را تجربه می‌كنند كه بسیاری از كشورهای كم‌درآمدتر و كمتر‌پیشرفته، پشت‌ سر گذاشته‌اند.روزنامه شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: