کد خبر: ۲۷۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 24
اگر فردی که به عنوان کارگر نامش در لیست تامین اجتماعی یک کارگاهی رد شده باشد و بخواهد از مزایای بیمه بیکاری استفاده کند این امکان برای او فراهم نیست
شفاآنلاین>سلامت>یک مشاور روابط کار گفت: لیست‌های بیمه اگر غیرواقعی باشند هم برای کارگران و هم برای کارفرما‌ها موجب ضرر و زیان می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین:سمیه عبدالوند مشاور روابط کار پدرباره افرادی که نامشان در لیست بیمه است اما کارگر نیستند، اظهار کرد:  هنگامی که افراد نامشان در لیست بیمه کارگاهی به عنوان کارگر رد می‌شود، اما کارگر آن کارگاه نیستند باید به این نکته توجه کنند که با ضرر و زیان مواجهه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هنگامی که لیست کارگران در لیست تامین اجتماعی ثبت شود زمان استفاده از مزایای بیمه با مشکل روبه رو می‌شوند، گفت: اگر فردی که به عنوان کارگر نامش در لیست تامین اجتماعی یک کارگاهی رد شده باشد و بخواهد از مزایای بیمه بیکاری استفاده کند این امکان برای او فراهم نیست، چرا که تامین اجتماعی از این فرد واریز حقوق و کارکرد را می‌خواهد.

عبدالوند با تاکید بر اینکه این افراد هنگام بازنشستگی با مشکل مواجهه هستند، افزود: تامین اجتماعی از آن‌ها واریز حقوق و کارکرد را می‌خواهد به همین دلیل تمام هزینه‌هایی که برای حق بیمه کرده اند سوخت می‌شود.

این مشاور روابط کار با اشاره به مشکلاتی که برای کارفرمایان در چنین شرایطی ایجاد می‌شود، گفت: حتی این افراد برای کارفرما میتوانند ادعای کارگری کرده و از کارفرما طلب سنوات، عیدی و... داشته باشند به همین دلیل باید لیست بیمه به صورت واقعی رد شود.
برچسب ها: لیست ، بیمه ، کارگر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: