کد خبر: ۲۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 2021January 11
صادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی فارس با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی از درآمد ۱۰۰ هزار تومانی آنها در چند ساعت از روز تا ۷۵۰ هزار تومان در یک روز خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل بهزیستی فارس گفت: کمک‌های شفقت‌بار مردم سبب می‌شود بچه‌های خیابان‌گرد از تحصیل و بازی باز بمانند و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

به گزارش شفاآنلاین: صادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی فارس با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی از درآمد ۱۰۰ هزار تومانی آنها در چند ساعت از روز تا ۷۵۰ هزار تومان در یک روز خبر داد.

وی افزود: دست کریم و دل رحیم مردم ایران و فارس زبانزد است و این موجب می‌شود که بچه‌های خیابان‌گرد با کمک‌های شفقت‌بار مردم از تحصیل و بازی باز بمانند و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

کشفی‌نژاد ادامه داد: این کودکان با خروج از خانه در معرض خیلی از مسائل خارج از کنترل مثل باندهای بزهکار، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، وقتی هر کودک خیابانی به راحتی یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی را از مردم دریافت می‌کند در آینده با مبالغ کمتر قانع نمی‌شود و به یک درآمد بدون حساب و کتاب عادت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس در بیان اصلی‌ترین چالش در بحث کودکان خیابانی گفت: ما باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و بدون فکر به عواقب این موضوع به این‌گونه از بچه‌ها کمک مستقیم نکنیم.

کشفی‌نژاد همچنین به حمایت سازمان بهزیستی و حضور کادر تخصصی تعلیم‌دیده جهت جلب این کودکان و قرار دادن آنها در مسیر مشاوره و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید با ما همکاری کرده و کمک‌هایشان را در مسیر توانمندسازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: