کد خبر: ۲۶۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 01
اما اکنون دستگاه جدید آنلاینی می‌تواند مشخص کند اگر کسی در خانه، مدرسه و یا محل کار شما بیمار است چقدر احتمال دارد شما نیز مبتلا شوید.
شفاآنلاین>سلامت>محققان از ساخت "دستگاهی تعاملی" خبر داده اند که به کاربر اجازه می‌دهد خطر ابتلا به کووید-۱۹ را در صورت حضور در اتاقی که یک فرد دیگر مبتلا در ان حضور دارد محاسبه کند.

  به گزارش شفاآنلاین:مقامات بهداشت عمومی به طور دائم در طول همه گیری به ما یادآوری می‌کنند که فضای‌های باز به نسبت فضاهای سربسته ایمن‌تر هستند و خطر ابتلا به ویروس کرونا در گروه‌های کوچک‌تر مردم کمتر از گروه‌های بزرگ است. اما اکنون دستگاه جدید آنلاینی می‌تواند مشخص کند اگر کسی در خانه، مدرسه و یا محل کار شما بیمار است چقدر احتمال دارد شما نیز مبتلا شوید.

محققان موسسه فناوری ماساچوست معادله ریاضی پیچیده خود برای بررسی خطر ابتلا به ویروس کرونا در صورت آلوده بودن یک نفر در اتاق به کووید-۱۹ را به ابزاری کاربردی تبدیل کردند.

هرکسی می‌تواند با استفاده از این ابزار بفهمد چه مدت زمان ماندن در اتاقی که فردی آلوده در آن قرار دارد(بسته به اندازه اتاق) ایمن است و همچنین می‌توان براساس تعداد افراد حاضر در یک محل از یک نفر تا ۱۰۰ نفر که یکی از آنها آلوده به ویروس باشد، میزان خطر ابتلا را بررسی کرد.

به طور مثال در این ابزار می‌توان اندازه اتاق را مشخص کرد و اینکه آیا این اتاق مجهز به دستگاه تهویه هوا هست یا خیر، افراد حاضر در اتاق از چه نوع ماسکی استقاده می‌کنند و چقدر در استفاده از ماسک جدی هستند و حتی اینکه آیا این افراد با صدای بلند صحبت می‌کنند. تمام این موارد قابل لحاظ کردن در این برنامه است و همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که میزان خطر را هنگامی که در زمان مهمانی و مراسم‌ها از آشپزخانه به اتاق ناهارخوری و پذیرایی در رفت و آمدند بررسی کنند.

این ابزار نشان می‌دهد که اندازه یا نوع اتاق آنچنان مهم نیست بلکه افراد حاضر در اتاق و نوع ماسکی که استفاده می‌کنند و همچنین استفاده از دستگاه تهویه هوا می‌تواند میزان خطر را به طور چشم گیری کم یا زیاد کند. 

ایسنا
برچسب ها: کویید19 ، مبتلایان ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: