کد خبر: ۲۶۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 26
با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی و کشف سایر جرائم به پلیس فتا انتقال یافت.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری فردی که خود را به کاربران ضای مجازی صراف معرفی و از آنان کلاهبرداری می کرد، خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین: سرهنگ "داود معظمی گودرزی"، گفت: شخصی با در دست داشتن پرونده ای به پلیس فتا تهران  مراجعه و اظهار داشت،  قصد داشتم یک میلیارد و 700 میلیون  ریال  ارز به یکی از کشورهای خارجی حواله کنم که با  جستجو در فضای مجازی با فردی که صرافی آنلاین در فضای مجازی تبلیغ می کرد، آشنا شدم و از  درخواست کردم که این  نقل و انتقال را انجام بدهد.
این مقام سایبری تصریح کرد: شاکی ادامه داد، پس از مدتی گفت و گو در خصوص نحوه انتقال ارز، قرار شد در مرحله اول یک میلیارد ریال و در مرحله دوم هفتصد میلیون ریال به حساب صراف واریز کنم تا وی این مبلغ را به ارز تبدیل و سپس به حساب موردنظر در کشور دیگر حواله کند. ولی متأسفانه پس از واریزی وجه دیگر صراف پاسخگوی تماس های تلفنی من نبود.
رئیس پلیس فتا عنوان کرد: در بررسی های پلیس مشخص شد که صرافی مورد ادعای شاکی، تقلبی بوده و  متهم  با ایجاد کانالی در  شبکه های اجتماعی خود را صراف معرفی کرده است. 
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه متهم در بررسی های سایبری شناسایی شد، گفت: با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی و کشف سایر جرائم به پلیس فتا انتقال یافت. 
رئیس پلیس فتا در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات مالی حتماً مجوزهای صرافی را بررسی کنید و صرفا به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل و انتقال های خود را از طریق بانک ها، موسسات مالی اعتباری و یا صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با ما درمیان بگذارید.
برچسب ها: بازداشت ، صراف ، قلابی ، مجازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: