کد خبر: ۲۶۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 11
مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در دوران کرونا توانستیم ۳۹۷ شرکت آسیب دیده از بیماری کرونا را تامین مالی کنیم.

شفاآنلاین>سلامت>محسن نوتاش مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی   درخصوص تسهیلات و خدمات ارائه شده به شرکت‌ها برای تولید تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور در ابتدا طرح، مبارزه با بیماری را در اسفند سال گذشته مطرح کرد و تا پایان سال  ۵ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های صاحب ایده در حوزه مبارزه با این ویروس و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مانند ماسک، دستکش و... اختصاص داد.

به گزارش شفاآنلاین:نوتاش گفت: هدف از اجرای طرح مبارزه با بیماری کرونا، تامین مالی شرکت‌هایی بود که به تولید تجهیزات و لوازم پزشکی از قبیل دستگاه‌های کمک تنفسی، لباس‌های بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده می‌پرداختند تا از شیوع و گسترش  این ویروس جلوگیری شود که در آن زمان با تایید ۶۱ طرح، ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت هایی که طرحشان پذیرفته شده بود پرداخت شد.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: بعد از نیمه فروردین سال جاری طرح دیگری با عنوان حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از بیماری کرونا در دست اجرا قرار گرفت که در این طرح تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک،  شرکت‌های شتاب دهنده،  شرکت‌های خلاق کوچک،  شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان بزرگ درنظر گرفته شد.

او ادامه داد: شرط اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه خدمات به شرکت های نام برده حفظ کل نیروی انسانی بوده است. سقف تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک،  شرکت‌های شتاب دهنده،  شرکت‌های خلاق کوچک،  شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ارائه شده ۵۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و با ۶ ماه تنفس بود، اما برای  شرکت‌های دانش بنیان بزرگ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است. در این طرح توانسته ایم ۳۹۷ شرکت  آسیب دیده از بیماری کرونا را تامین مالی کنیم.

نوتاش گفت: بزرگی و کوچکی شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نیروی انسانی و میزان فروش شان سنجیده می‌شود. یک شرکت دانش بنیان با نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر و با فروش کمتر از ۲ میلیارد تومان جزو شرکت‌های دانش بنیان کوچک محسوب می‌شود.

او یادآوری کرد: هدف اصلی ما از اجرای این دو طرح ارائه خدمات به شرکت‌های غیر دانش‌بنیان بود تا آن‌ها نیز بتوانند محصولاتشان را تولید کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: