کد خبر: ۲۶۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 06
مدیرعامل یک شرکت پخش دارویی گفت: در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی مشکلی نداریم.

شفاآنلاین>سلامت>ارسلان کاظم پور مدیرعامل یک شرکت پخش دارو درباره تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب بر اقتصاد حوزه سلامت و دارو، اظهار کرد: خوشبختانه به جهت ترازنامه علمی و فنی که در کشور وجود دارد، تحریم آمریکا و غرب روی تولید تاثیر گذار نبوده است و با تلاش و مهارتی که از تولید کنندگان دیده ایم، امید داریم که در تولید داروهای مورد نیاز به مشکل برخورد نکنیم.

به گزارش شفاآنلاین:کاظم پور درباره مختل شدن تامین داروهای وارداتی در پی تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب، گفت: با تدابیری که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی انجام داده اند در شرایط فعلی مشکل حادی در واردات وجود ندارد و امید داریم که با تامین به موقع ارز، شرکت های وارد کننده دارو بتوانند به موقع نسبت به واردات دارو اقدام و نیاز دارویی کشور را به داروهای وارداتی تامین کنند.

او درباره تامین داروهای خاص در شرایط تحریم اظهار کرد: در شرایط حاضر خوشبختانه مشکل اساسی در تامین داروهای خاص وجود ندارد و تمام نیاز دارویی بیماران خاص تامین می شود و امیدواریم که مورد خاصی در تامین داروهای خاص نباشد.

او درباره تاثیر همه گیری بیماری کرونا در جهان و کشور علاوه بر تحریم در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی گفت: باتوجه به اینکه اکثر داروهایی که در درمان بیماران کرونا تجویز می شود در ایران وجود دارد، بنابراین در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی مشکلی نداریم.

او ادامه داد: امیدواریم همچنان خبرهای خوبی که رسانه ها، تولید کنندگان محترم دارو و وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام می کنند ادامه داشته باشد و داروهای جدید جهت درمان بیماران کرونایی تولید و وارد بازار دارویی کشور شوند.

برچسب ها: دارو ، کرونا ، تامین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: