کد خبر: ۲۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 01
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: میزان سهمیه هلال‌احمر و تخصیص انسولین در داروخانه‌های هلال‌احمر تغییری نکرده اما ما درخواست افزایش سهمیه را دادیم.

 شفاآنلاین>سلامت>محمد نصیری روز یکشنبه در نشست خبری درخصوص توزیع واکسن آنفلوانزا نیز گفت: این واکسن صرفا برای گروه های خاص از طریق خانه های بهداشت صورت می گیرد و هلال احمر مجوز توزیع واکسن آنفلوانزا را ندارد و آن تعدادی را هم که داشته به وزارت بهداشت ارجاع داده است. 

به گزارش شفاآنلاین:نصیریگفت: امروز هلال احمر داروهای مهم از جمله رمدسیور را نیز به کشور وارد می کند و واردات سایر داروهای کرونا نیز در دستور کار است.

نصیری درخصوص زلزله ۶.۶ ریشتری در ازمیر ترکیه اظهار داشت: ترکیه در سیل ایران اولین کشوری بود که به ما کمک کرد و به محض اینکه آنها از ما در خواست کمک کنند به پاس مهربانی حتما امدادرسانی خواهیم کرد.  

وی از صدور پیام تسلیت برای همدردی به کشور آذربایجان در پی فوت داوطلب هلال احمر این کشور در جنگ قره باغ خبر داد.  

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش همگانی در چارچوب خانه های هلال نیز افزود: این دوره ها با حضور ۵۴ هزار و ۲۲ هزار سرباز انجام شده است.

نصیری اضافه کرد: از ظرفیت مجازی در زمان شیوع کرونا به خوبی استفاده و دوره های آنلاین برای ۷۲ هزار نفر برگزار و مدرک هم ارائه شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: مصوبه شورای عالی جمعیت برای استخدام و تکمیل پست های خالی نیاز به مجوزهای دیگری است که دکتر همتی تاکید مضاعف برای انجام سریع تر و بهتر فرایند استخدام امدادگران داشته که این پروسه زمان‌بر است.  

وی اظهار داشت: براساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر فرایند کار در هلال احمر داوطلبانه است و استخدام هم سال‌هاست در این مجموعه صورت نگرفته، بنابراین روند استخدام در بخش‌های مورد نیاز همچون جایگزینی جوانان به جای بازنشستگان ایجاد خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا میزان مشارکت‌های مردمی به جمعیت هلال احمر طی ۸ ماه ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: از این مبلغ، ۶۱ میلیارد تومان کمک نقدی بوده و ۳۵ میلیارد تومان برای معیشت و توزیع بیش از ۲۴۰ هزار بسته غذایی، ۱۴ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی در زمینه انجام غربالگری‌ها کمک به مناطق محروم، تجهیز بیمارستان‌ها نظایر آن هزینه شده است. 
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طرح ملی آمران سلامت نیز ۱.۵ میلیارد تومان اقلام بهداشتی از محل کمک‌های نقدی تامین شده، گفت: این طرح با مشارکت ۱۳ هزار داوطلب، کمک سازمان جوانان و ۷۹ خیریه و گروه مردمی در حال انجام است.
وی با اشاره به انجام ۲۲۵۱ ماموریت امداد و نجات در یک ماه گذشته توسط نیروهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور افزود: ۴۴ درصد تعداد ماموریت‌های نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این امر نشان دهنده کاهش حجم سفرها است.
نصیری ادامه داد:در یک ماه گذشته ماموریت های امداد و نجات کوهستان ۱۹ درصد افزایش داشته که بیشترین آنها نیز در ارتفاعات تهران ثبت و گزارش شده و بقیه آنان در استان های اصفهان، گلستان و مازندران انجام شده است.

نصیری از توزیع ۸۰ هزار بسته معیشتی و غذایی از امروز در بین افراد نیازمند و متاثر از ویروس منحوس کرونا در اجرا و برگزاری طرح‌ ‌آمران سلامت در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۲۴ میلیارد تومان برای تهیه این بسته ها هزینه شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: