کد خبر: ۲۶۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 28
یک متخصص پوست گفت: ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد برخی تغییرات پوستی شود که بیماری‌ها و ضایعات پوستی دیگر را تقلید می‌کنند.
شفا آنلاین>سلامت>زهره نیک بخت، متخصص پوست، مو و زیبایی  درباره  توصیه‌هایی در ارتباط با مشکلات پوست و مو در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به مصرف زیاد الکل و شست‌وشوی مداوم دست‌ها به دلیل شیوع کرونا و همچنین وجود فصل سرما باید کارهایی را برای جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر اگزما  انجام دهیم.

به گزارش شفا آنلاین:او گفت: اگزما‌  بیماری شایع است که در خانم‌های خانه دار که با انواع شوینده‌ها در ارتباط هستند، بیشتر دیده می شود. البته کودکانی که فوتبال یا والیبال بازی می‌کنند و با خاک سر و کار دارند با گذشت زمان به این عارضه مبتلا می شوند. طبق تحقیقات، شست‌وشوی مداوم دستها باعث خشکی سطح پوست می شود و گاهی با خارش و عفونت همراه است.

نیک بخت بیان کرد: با توجه به اینکه شست‌وشو جزو کار‌های ضروری در دوران کرونا محسوب می شود، باید بعد از شست‌وشو و خشک کردن دست حتما با یک کرم مرطوب کننده معلومی  رطوبت لازم را به دست هایمان  برسانیم تا جلوی شیوع اگزما را بگیریم.

او گفت: به دلیل استفاده طولانی مدت از ماسک احتمال بروز خشکی پوست و کیست‌های میلیا که کیست عرق هم گفته می‌شود، وجود دارد بنابراین باید بعد از  شست‌وشوی دست و یا صورت از کرم مرطوب کننده، استفاده کنیم.


ریزش مو همزمان با تغییر فصل

نیک بخت با بیان اینکه با تغییر فصل دچار ریزش مو می‌شویم، گفت: بیماری های عفونی در پاییز به دلایل  عفونت‌های مجرای تنفسی، سرما خوردگی و آنفلوانزا که همیشه وجود داشته است، اتفاق می افتد. اما امسال به دلیل وجود کرونا  عفونت از طریق مجاری تنفسی و سینوس، دهان و بینی حتی گوش و چشم می تواند انتقال پیدا کند، بنابراین می‌تواند ریزش موی شدیدی ایجاد کند.

این پزشک متخصص پوست مو ادامه داد: اگر ریزش موی شما بیش از حد نرمال باشد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که پس از مراجعه به پزشک و انجام بررسی‌های لازم، تشخیص بیماری خاصی برای شما داده شد، به دنبال شروع درمان باشید.

او گفت: خیلی از افراد که به دلیل ریزش مو مراجعه می‌کنند، بعد از یکی دو ماه  متوجه می شوند که در معرض تماس با ویروس بودند و کرونا گرفته اند یا بعدا مراجعه کردند به پزشک و متوجه شدند تمام آزمایش هایشان مثبت است و بعد از بهبودی تازه ریزش مو پیدا می‌کنند.

نیک بخت تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت که ریزش مو یکی از علائم ابتلا به کروناست. این ویروس هنوز ناشناخته است، بنابراین بهترین توصیه این است که در منزل مانده و از  پزشک خانوادگی کمک گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: