کد خبر: ۲۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
کاشت ناخن می‌تواند روی کیفیت ناخن تاثیرگذار باشد اما در کاشتن ناخن روش‌های مختلفی استفاده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: کاشت طولانی مدت ناخن از تنفس و رشد طبیعی ناخن جلوگیری می‌کند و موقع برداشتن ناخنی بد فرم باقی می‌گذارد، ضمن اینکه ممکن است سبب بروز عارضه‌های پوستی شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر زهره نیک بخت با بیان اینکه کاشت ناخن روش‌های مختلفی دارد، افزود: کاشت ناخن می‌تواند روی کیفیت ناخن تاثیرگذار باشد اما در کاشتن ناخن<nail implants> روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در یک روش ناخن‌های مصنوعی را روی ناخن اصلی می‌چسبانند که البته حلال‌های ویژه‌ای برای از بین بردن این چسب وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گاهی از نوعی ژل استفاده می‌کنند، یعنی با نوعی ژل روی ناخن را می‌پوشانند و در روش دیگری با مواد اکلیریک روی ناخن می‌سازند و کاشت ناخن را انجام می‌دهند، این کار مدت‌های طولانی روی دست می‌ماند و هر هفته هم باید برای ترمیم انتهای ناخن مراجعه کنند.

نیک بخت اظهار کرد: افراد و مراکز زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند و من جزومخالفان این اقدام هستند، سطح ناخن ما را از سلامت درون بدن آگاه می‌کند و بنابراین زمانی که به مدت طولانی سطح ناخن را می‌پوشانیم یعنی به اتفاقات درون بدن خود اعم از بیماری‌های داخلی، پوستی و ناخن ناآگاه خواهیم شد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: کاشت طولانی مدت ناخن از تنفس و رشد طبیعی ناخن جلوگیری می‌کند و موقع برداشتن ناخنی بد فرم باقی می‌گذارد، موضوع دیگر این است که تا زمانی که این ناخن کاشته شده است ممکن است باعث بروز اگزما، درماتیت اطراف ناخن و قارچی ایجاد می‌کند و خیلی از افرادی که این کار را می‌کنند از خطرات آن آگاهی ندارند.

وی همچنین گفت: فارغ از اینکه فرد دارای کاشت ناخن چه سن و سالی دارد، کاشتن ناخن نیازمند مراقبت برای رشد کافی همراه با سلامت دارد و سن دراین باره مطرح نیست و افراد باید در هر شرایطی مراقب ناخن خود باشند.طبنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
سلام برای یک یا دو بار کاشت هم اینجوری میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
من حالا کاشت زدم یعنی اینطوری میشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: