کد خبر: ۲۶۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 23
مشاور وزیر بهداشت گفت: اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد نمره عالی را به هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌دهم اما تیر و مرداد این هماهنگی‌ها سست شد و همین موضوع هم علت بالا رفتن آمار فوتی‌ها است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>سردار نصرالله فتحیان، در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: جامعه پزشکی امروز سربلند هستند و تمام قد در برابر این بیماری ایستاده‌اند و جان خودشان را در راه مقاومت و ایستادگی فدا می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاینفتحیان افزود: امیدواریم که ملت قدر این کادر درمان را بدانند و مسئولان در قوای سه گانه حمایت‌های لازم را از کادر پزشکی و پرستاری داشته باشند.

فتحیان ادامه داد: یکی از کارهایی که در مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس انجام می‌دهیم تجلیل‌های تخصصی از کادر درمان است اما می‌خواهم در چهلمین سال دفاع مقدس از رانندگان آمبولانس‌ها بگویم که اگر اینها در جبهه نبودند مجروح به دست پرستاران و پزشکان نمی‌رسید.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد نمره عالی را به هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌دهم اما تیر و مرداد این هماهنگی‌ها سست شده است و همین موضوع هم باعث شده است که آمار فوتی‌ها بالا رود.

وی بیان کرد: از مجموع ۷ هزار تخت که نیروهای مسلح در کشور دارند تعداد ۴ هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، ما در نیروهای مسلح ذخایر خوبی از داروها و تجهیزات داریم ولی باز باید به فکر تأمین این اقلام باشد که در موج‌های احتمالی آینده دچار مشکل نشویم.

فتحیان گفت: تا این لحظه به یک نتیجه قطعی و علمی دقیق اطلاعاتی در مورد این بیماری و بیولوژیک بودن آن نرسیدیم.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: ما ۶۰ هزار بیمار سرطانی را نشانه گذاری کردیم به آنها سبد ارزاق بدهیم و تا به الان حدود ۴۰ هزار خانواده سبدهای حمایتی را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در مجموعه نظام سلامت به خصوص در موج اول حمایت‌های فوق‌العاده‌ای از خیران داشتیم و آن کمک‌ها گره‌های خوبی را از مجموعه‌ها بیمارستان‌ها در سراسر کشور باز کرد.

فتحیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تصمیم دارید تجربیات خود در زمینه مقابله با کرونا را کتاب کنید، بیان کرد: همه این تجربیات طی فراخوانی جمع آوری و تدوین می‌شود، ما قطعاً تجربیات گهربار پرسنل خود را در این دوران از دست نمی‌دهیم و همان طور که نیروهای مسلح تمام قد در برابر این بیماری وحشی ایستاده است ما هم سعی می‌کنیم تمام قد از زحمات همکاران خود تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: این تجربیات بعد از اینکه کتاب شد در سطح راهبردی و عملیاتی در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد و حتی برخی از آنها در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در پایان گفت: در پادگان‌ها خیلی بهتر از نقاط دیگر کشور مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت می‌شود و سرجمع وضعیت نگران کننده‌ای در پادگان‌ها و نیروهای مسلح نداریم.

مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: