کد خبر: ۲۶۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 17
دانشمندان می‌گویند پیاده روی هدفمند بیشتر از پرسه زدن می‌تواند بر سلامت بدن تاثیر مثبت داشته باشد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت> امروزه با پیشرفت فناوری و گسترش حمل و نقل عمومی، مردم کمتر از گذشته ترجیح می‌دهند مسیر خانه تا محل کار خود را به صورت پیاده طی کنند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد پیاده روی هدفمند به ویژه پیاده روی به سمت محل کار باعث می‌شود سرعت گام برداشتن انسان افزایش یابد و همین امر باعث بهبود سلامت بدن شود.

به گزارش شفاآنلاین: بر این اساس، تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه اوهایو آمریکا نشان می‌دهد پیاده روی هدفمند برای مثال رفتن به محل کار بیشتر از پیاده روی بی هدف (مانند پرسه زدن یا قدم زدن برای تفریح) برای سلامتی بدن مفید است.

یکی از محققان این طرح اعلام کرد: یافته‌های ما نشان می‌دهد پیاده روی با هدف کسب سود به طور قابل توجهی بیشتر از پیاده روی‌ها روزمره می‌تواند سلامت بدن انسان را بهبود بخشد. ما در این تحقیق بیش از ۱۲۵ هزار نفر که سنی میان ۱۸ تا ۶۴ سال داشتند را مورد مطالعه قرار دادیم.

محققان پس از بررسی ساعات پیاده روی و نیز اهدافی که فرد از پیاده روی داشته است به این نتایج رسیدند. همچنین دانشمندان می‌گویند هر گونه فعالیتی که منجر به حذف استفاده از خودرو شود، می‌تواند سطح سلامتی بدن فرد را افزایش دهد. این بدان معناست که افزایش سطح تندرستی و سلامتی بدن لزوماً تنها به انجام حرکات ورزشی در سالن‌های ورزشی خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان با جایگزین کردن پیاده روی به جای استفاده از خودرو سلامت بدن را بهبود بخشید.

به نظر می‌رسد احتمالا دلیل اصلی آنکه پیاده روی هدفمند تاثیر بیشتری بر سلامت انسان نسبت به پیاده روی بی هدف دارد، این است که انسان در این حالت سریعتر گام بر می‌دارد و به دلیل داشتن هدف مشخص، دیرتر احساس خستگی می‌کند.


شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: