کد خبر: ۲۶۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 16
سخنگوی هلال احمر خبر داد
سخنگوی جمعیت هلال احمر از افتتاح ۱۰۰۰ خانه هلال به مناسبت هفته دولت خبر داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>محمد نصیری در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل سازمان داوطلبان برگزار شد، گفت: یکی از ماموریت‌ها و کارویژه‌هایی که دکتر همتی از بدو حضور در جمعیت هلال احمر پیگیری کردند ، بحث خانه‌های هلال بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده همزمان با هفته دولت ۱۰۰۰ خانه جدید هلال در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش شفاانلاین: نصیری افزود: با احتساب ۱۴۰۰ خانه هلالی که از قبل در کشور فعال بود، تعداد خانه‌های هلال به ۲۴۰۰ مورد خواهد رسید که این روند ادامه خواهد داشت.

واریز ۱۰۰ دلار به حساب خانوارهای دارای خانه ناتمام در زلزله کرمانشاه

نصیری از آزادسازی ۵۰۰ هزاردلار از کمک‌های نقدی خارج از کشور خبر داد و گفت: این مبلغ برای سال‌های مختلف بود، حدود ۱۵۰ هزار دلار آن برای موضوع زلزله کرمانشاه و حدود ۱۰۰ هزار دلار برای سیل و مابقی برای کووید۱۹ بود.

وی با بیان اینکه میزان و میلغ این پرداخت‌ها مشخص است و کمک‌های تعلق گرفته به هر موضوع با دیگری قاطی نخواهد شد ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده برای حدود ۱۵۰۰ خانوار در زلزله کرمانشاه که هنوز ساخت  به اتمام نرسیده ۱۰۰ دلار واریز خواهد شد.

به گفته نصیری برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان نیز واریزهایی از محل کمک‌های سیل انجام خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درپاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه چه میزان از کمک‌های نقدی خارج از کشور باقی مانده گفت: حدود ۹۰۰ هزاردلار باقی مانده که در حال پیگیری آزادسازی آن هستیم که البته عمده این کمک مربوط به کووید۱۹ است.

وی درباره اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر کشورمان در حادثه انفجار در بیروت، اظهار کرد: تا شب گذشته برابر آمارهایی که ما داشتیم ۲۵۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی هلا ل احمر داشته ایم. البته بخشی از تیم اعزامی ما برگشته اند اما گروه دیگر از تیم شامل متخصصان و کادر درمان همچنان در محل حضور دارند و بیمارستان نیز فعال است.

اجرای کمپین نذر سلامت و توزیع ماسک در مناطق کمتر برخوردار

نصیری از اجرای طرح «نذر سلامت» از سوی جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برای ما بسیار مهم است بر این اساس در قالب طرح و کمپین «نذر سلامت» اقدام به غربالگری و رعایت پروتکل‌ها در محل‌های برگزاری عزاداری خواهد شد.

به گفته وی، همچنین در مناطق کمتر برخوردار و محل‌هایی که احتمال تجمع بیشتر وجود دارد ، طرحی برای توزیع ماسک نیز پیش بینی شده است.

به گفته نصیری در اجرای این طرح از کمک‌های نقدی مردم برای تهیه اقلام بهداشتی نیز در قالب نذر سلامت استفاده خواهد شد.


شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


کاهش ۵۳ درصدی ماموریت‌های امداد ونجات در مرداد

نصیری از کاهش ۵۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: بر این اساس طی این مدت ۲۱۶۲ ماموریت امداد نجات انجام شده که نسبت به سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است. براین اساس استان‌های مازندران، اصفهان و گلستان دارای بیشترین ماموریت و عملیات بودند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به اجرای کمپین «غرق نشویم» نیز گفت: آمار مربوط به غرق شدگی از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود اما استانهای مازندران ، گیلان و بوشهر با ۱۸ ، ۱۴ و ۸ درصد از کل ماموریت‌های مربوط به غرق شدگی در رتبه های اول تا سوم قرار دارند. خوشبختانه ۷۰ هزار نفر تاکنون به این کمپین پیوسته اند اما لازم است که با اقدامات انجام شده تلاش کنیم تا آمار غرق شدگی و حوادث مربوط به آن در محل‌های ممنوعه و مواردی نظیر استخرهای خانگی، برکه ها ورودخانه ها و غیره کاهش بیابد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره اموزش هلال احمر به سربازان گفت: اقدامات انجام شده طرح 30 ساعته آموزش به سربازان در تمامی پادگان ها و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه  و نیروی انتظامی و غیره اجرا شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ی وضعیت خدمات هلال احمر به اتباع افغانستان اظهار کرد: هلال  احمر سازمانی است که خدمات بشر دوستانه ارائه می کند و در این زمینه هیچ تفاوتی میان اتباع کشورهای مختلف وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ی وضعیت انبارهای امدادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده 210 میلیارد تومان برای شارژ انبارهای امدادی تامین شد که این معادل 50 درصد است و مابقی آن امیدواریم که دولت 50 درصد مابقی را نیز تامین کند. البته ما متوجه شرایط و وضعیت موجود هستیم و حالت ایده آل برای ما تامین 1900 میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط کشور این امکان شدنی نیست.

به گفته نصیری حدود 8500 چادر امدادی تهیه شده و سفارش 70 هزار چادر نیز انجام شده که به مرور وارد چرخه خواهد شد.

وی درباره ی مساله هرندی نیز گفت: این محله به هشت زون تقسیم شده و طبق تحقیقی که ما داریم به جای کمکهای مقطعی بنا است تا طی مدت 10 سال با همراهی خودمردم شکل این منطقه عوض شود در این زمینه از ظرفیتهای خانه های هلال نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ی همکاری هلال احمر برای برگزاری کنکور نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت کشوری درخواستی از جمعیت هلال احمر نداشت اما در برخی از استانها درخواستهایی در مورد تخصیص سالن و امکانات مطرح شده بود.

ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: