کد خبر: ۲۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 15
روسیه:
در همه داوطلباني که واکسن تزريق شده است، پس از واکسيناسيون، مصونيت عليه کرونا ايجاد شده است
شفاآنلاین>سلامت>رئيس صندوق سرمايه‌گذاري روسيه با سياسي دانستن مواضع برخي کشورها در خصوص واکسن کروناي توليد شده در روسيه خاطرنشان کرد که اين واکسن با قيمت مناسب در اختيار کشورها قرار خواهد گرفت.

به گزارش شفاآنلاین: کريل دميتريف  گفت که واکسيناسيون مردم روسيه عليه ويروس کوويد-۱۹ بين ۹ تا ۱۲ ماه طول خواهد کشيد. 

به گفته وي، در روز نخست کار سايت رسمي واکسن کروناي روسيه، کاربران اينترنتي از 188 کشور جهان از آن بازديد کردند. 


رئيس صندوق سرمايه گذاري مستقيم روسيه در مورد مصونيت زايي واکسن کروناي روسي گفت: در همه داوطلباني که واکسن تزريق شده است، پس از واکسيناسيون، مصونيت عليه کرونا ايجاد شده است. 

وي افزود: همه رقبا اين را مي دانند و از موضع قوي روسيه در بازار واکسن جهاني مي ترسند.

الکسي رپيک رئيس شرکت داروسازي ار.فارم روسيه گفت که قيمت واکسن کروناي روسي در صادرات به کشورهاي ديگر حداقل ۱۰ دلار براي هر دو دوز خواهد بود.

وي افزود: اين مربوط به محموله نخست واکسن روسي است که نسبتا گران قيمت خواهد بود. اما در آينده بهاي آن کاهش مي يابد. 

وزير بهداشت روسيه که کشورش در زمينه توليد واکسن ضد کوويد-۱۹ پيشتاز بوده، روز چهارشنبه اعلام کرد که اولين محموله از واکسن ظرف دو هفته آينده براي مصرف آماده خواهد شد.

ميخائيل موراشکو وزير بهداشت روسيه خاطرنشان کرد: امروز آزمايش‌هاي مربوط به کنترل کيفيت اين واکسن در جريان است. ظرف دو هفته، اولين محموله از اين دارو در دسترس قرار مي‌گيرد و براي واکسيناسيون پزشکان در گروههايي که با خطر سلامت روبرو هستند، تحويل داده خواهد شد.

اين مقام روسيه تاکيد کرد که استفاده از اين واکسن براي هرکسي از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون يک اپليکيش در حال راه‌اندازي است تا شهروندان روسيه از طريق آن وضعيت سلامت شان مورد بررسي قرار بگيرد.  به گفته وزير بهداشت روسيه، اين اپليکيشن همچنين بر تاثيرات نامطلوب و ناسازگار اين واکسن براي داوطلبان نظارت خواهد داشت.ايرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: