کد خبر: ۲۶۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 07
چنین خبری اصلا صحت ندارد و اکنون حداقل 1500 تخت به ICU اختصاص پیدا کرده به گونه‌ای که این بخش از بیمارستان‌های سراسر کشور، ظرفیت پذیرش تمام بیماران کرونایی را دارند
شفاآنلاین>سلامت>کیانوش جهانپور گفت: اکنون 1500 تخت به بخش ICU اختصاص پیدا کرده است به گونه‌ای که این بخش از بیمارستان‌های سراسر کشور، ظرفیت پذیرش تمام بیماران کرونایی را دارند.

به گزارش شفاآنلاین: چندی پیش خبری مبنی براینکه ظرفیت ICU کشور تکمیل شده و به مرحله سخت انتخاب رسیده‌ایم منتشر شد و در این میان برخی گمانه زنی ها مبنی بر آن بود که ممکن است گزینشی افراد پذیرش شوند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با تکذیب این خبر گفت: چنین خبری اصلا صحت ندارد و اکنون حداقل 1500 تخت به ICU اختصاص پیدا کرده به گونه‌ای که این بخش از بیمارستان‌های سراسر کشور، ظرفیت پذیرش تمام بیماران کرونایی را دارند.

او افزود: ممکن است در برخی بیمارستان‌ها در ساعت‌ها یا روزهایی تخت‌ها تکمیل شوند اما به هیچ عنوان قابل تعمیم به همه بیمارستان‌ها نیست. 

جهانپور با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم گفت: فعلا هیچ کمبودی نداریم اما به شرط اینکه مردم فاصله فیزیکی را رعایت و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.


او افزود: اگر 95 درصد مردم از ماسک استفاده و مسائل بهداشتی را رعایت کنند قاعدتا انتظار کمبود تخت بیمارستانی و تخت ICU را نخواهیم داشت اما اگر قرار باشد این موارد رعایت نشود و مانند خردادماه عمل کنیم، قطعا تعداد بیماران افزایش می‌یابد و پذیرش آنها در توان نظام سلامت نخواهد بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با پیش‌بینی وضعیت پاییز گفت: اگر روند خردادماه ادامه پیدا کند و سطح رعایت نکات بهداشتی کاهش یابد قطعا ما وضعیت بسیار بغرنجی خواهیم داشت چون ممکن است با طغیان بیماری آنفولانزا رو به رو شویم و مجموع این عوامل در کنار هم قطعا وضعیت دشواری را رقم خواهد زد.

جهانپور در پایان اظهار کرد: تنها انتظاری که از مردم داریم این است نکات بهداشتی فردی، اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما در هر مکان عمومی که حاضر می‌شوند، علاوه بر رعایت فاصله فیزیکی از ماسک استفاده کنند اگر این موارد رعایت شود می‌توانیم حتی در پاییز بیماری را مدیریت کنیم.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: