کد خبر: ۲۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 23
از ابتدا قیمت ماسک‌ها اعلان عمومی شد و البته وزارت صمت و بسیج اتحادیه اصناف هم عهده دار نظارت و توزیع و تأمین ماسک در جامعه هستند و قیمت مناسب را باید در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نقش اتحادیه اصناف بر توزیع ماسک در داروخانه ها، گفت: با داروخانه‌هایی که ماسک را با قیمت بالاتر از قیمت مصوب عرضه کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش شفاآنلاین، کیانوش جهانپور، درباره میزان توزیع ماسک در داروخانه‌ها، گفت: توزیع ماسک در داروخانه‌ها برعهده سازمان غذا و دارو نیست و اساساً این سازمان، تولید کننده و توزیع کننده ماسک نیست.

وی افزود: صرفاً قیمت گذاری در خصوص ماسک‌ها، آن هم ماسک‌های جراحی پزشکی برعهده سازمان غذا و دارو است.

جهانپور گفت: از ابتدا قیمت ماسک‌ها اعلان عمومی شد و البته وزارت صمت و بسیج اتحادیه اصناف هم عهده دار نظارت و توزیع و تأمین ماسک در جامعه هستند و قیمت مناسب را باید در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: داروخانه‌ها موظف هستند که ماسک را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورتیکه تخلفی دیده شود همکاران در معاونت غذا و دارو سراسر کشور با این موضوع برخورد می‌کنند و یا اگر گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در خصوص قیمت بالای ماسک مطرح شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


جهانپور گفت: داروخانه‌ها جوازی برای اینکه ماسک را گران‌تر بفروشند، ندارند و این موضوع در صورت مشاهده به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل می‌شود تا ماسک با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: گزارش‌های میدانی حاکی است که در اغلب داروخانه‌ها ماسک یا موجود نیست یا با قیمتی بیش از قیمت‌های مصوب به صورت محدود عرضه می‌شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: