کد خبر: ۲۶۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 21
نویسنده:‌جوايي کوسوکه
انتقاد شدید کاخ سفید از آنتونی فاوچی از آنجا ناشی می شود که آنتونی فاوچی گفته ترامپ بدون توجه به گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در بازگشایی فعالیتهای اقتصادی شتابزده عمل کرده است
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که تیرگی روابط میان ترامپ ، رییس جمهور آمریکا و آنتونی فاوچی، کارشناس دولت در تیم مقابله با شیوع ویروس کرونا‌ گزارش می شود ،‌ رییس جمهور آمریکا سعی دارد این اختلافات را رفع کند. 

به گزارش شفاآنلاین، ترامپ روز نوزدهم ماه ژوئیه در مصاحبه با تلویزیون  فاکس نیوز اظهار داشت:« فاوچی مرتکب چند اشتباه شده است. »‌ وی در این مصاحبه از یک سو از آنتونی فاوچی به علت انکار زدن ماسک در اوایل شیوع ویروس کرونا انتقاد و از سوی دیگر تاکید کرد:« دیروز مدتها با او صحبت کردم و رابطه خیلی خوبی با فاوچی دارم. »‌ 

انتقاد شدید کاخ سفید از آنتونی فاوچی از آنجا ناشی می شود که آنتونی فاوچی گفته ترامپ بدون توجه به گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در بازگشایی فعالیتهای اقتصادی شتابزده عمل کرده است.

با اینکه دیدگاه فاوچی به عنوان یک پزشک با رویکرد رییس جمهور آمریکا مغایرت داشته ، ولی با این حال در نزد مردم آمریکا بسیار خوب ارزیابی شده است. همین امر موجب شد که کاخ سفید آنتونی فاوچی را نادیده بگیرد و مانع حضور وی در تلویزیون های مهم آمریکا در چند ماه اخیر شود. 

به گزارش سی ان ان ،‌ روز سیزدهم ماه ژوئیه سندی ناشناس در انتقاد از آنتونی فاوچی از کاخ سفید به رسانه های مهم آمریکا ارسال شد. آنتونی فاوچی در حالی که نتوانست حملات گیج کننده کاخ سفید به خود را پنهان کند،‌ در مصاحبه با برخی از رسانه ها با اشاره به اینکه:«‌ من شخص سیاسی نیستم و نمی خواهم با رییس جمهور آمریکا مبارزه کنم »‌ احساسات خود را ابراز کرد. 


بر اساس نظرسنجی که روزنامه نیویورک تایمز در ماه ژوئن انجام داد ، شصت و هفت درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که در مقابله با ویروس کرونا به چه کسی باید اعتماد کرد ؟‌ آنتونی فاوچی را انتخاب کردند و تنها بیست و شش درصد از شرکت کنندگان ترامپ را برگزیدند.

 بنابراین با توجه به محبوبیت ملی فاوچی ترامپ سعی دارد برای پیروزی در انتخابات رییس جمهوری ماه نوامبر از سر شاخ شدن با وی اجتناب کند. ترامپ روز پانزدهم ماه ژوئیه درباره بیانات پیتر ناوارو در انتقاد از فاوچی با اشاره به اینکه:« ما همه یک تیم هستیم » درخواست همبستگی کرده است. سانکی 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: