کد خبر: ۲۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 17
در حال حاضر ۹.۴ میلیون شاغل در انگلیس خانه نشین شده تا از بسته محرک اقتصادی دولت بهره‌مند شوند. این بسته حمایتی ۳ ماه دیگر به پایان می‌رسد
شفاآنلاین>سلامت>اداره آمار ملی انگلیس روز پنجشنبه با انتشار آماری تکان دهنده اعلام کرد که از ابتدای بحران شیوع کرونا تاکنون ۶۴۹ هزار نفر رسما بیکار شده‌اند. این آمار از تعداد افرادی که بر اثر کرونا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند جداست.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس این گزارش تنها در ماه گذشته میلادی ۷۴ هزار نفر بیشتر از ماه قبل بیکار شده‌، که این مساله نشان‌دهنده عمق خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و گواهی است که چرا نخست وزیر انگلیس در هفته های اخیر به پایان محدودیت‌های قرنطینه سرعت بخشیده است.

این آمار در حالی منتشر می شود که اداره مسئول بودجه انگلیس هم چندی پیش درباره افزایش نرخ بیکاری از ۳.۹ درصد کنونی، به ۱۳ درصد هشدار داده بود. این در حالیست که دولت انگلیس برای حمایت از شرکت‌های تجاری در بحبوحه کرونا و جلوگیری از افزایش آمار بیکاری ۳۰۰ میلیارد پوند اعتبار تخصیص داده بود. 

بر اساس گزارش وزارت دارایی انگلیس در حال حاضر ۹.۴ میلیون شاغل در انگلیس خانه نشین شده تا از بسته محرک اقتصادی دولت بهره‌مند شوند. این بسته حمایتی ۳ ماه دیگر به پایان می‌رسد.

«جاناتان آثو» از موسسه آمارهای اقتصادی در این باره گفت: با افزایش آمار ابتلا به کرونا، بازار کار تضعیف شد و اینک آمار افراد شاغلی که ماهانه فیش حقوق دریافت می‌کنند ۶۴۹ هزار نفر کمتر از، پیش از آغاز قرنطینه است.


وی همچنین عنوان کرد که افراد بیکار از ترس ابتلا به کرونا کمتر به دنبال شغل‌یابی هستند.

اقتصاد انگلیس که پیش از بحران کرونا، زیر فشار ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا قرار داشت، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. برگزیت تا پیش از شیوع کرونا، هزینه‌ای معادل ۱۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد انگلیس تحمیل کرد.

اینک پیش‌می‌شود که اقتصاد انگلیس ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته است.   

روزنامه دیلی‌تلگراف چندی پیش به نقل از مقام‌های وزارت دارایی انگلیس از افزایش بی‌سابقه کسری بودجه این کشور تا پایان سال جاری خبر داد. براساس این گزارش امکان دارد کسری بودجه انگلیس از ۵۵ میلیارد پوند برآورد شده در مارس گذشته به ۳۳۷ میلیارد پوند برسد.     

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته پیش در اظهار نظری که با انتقاد کارشناسان بهداشتی مواجه شد از مردم خواست تا به محل کار خود بازگشته و عادی زندگی کنند.

وی با انتشار پیامی ویدیویی تصریح کرد که دستور «در خانه بمانید» فایده خود را از دست داده و افراد باید به فکر بازگشت به محل کار باشند.  

نخست وزیر انگلیس تلاش کرد وانمود کند که احتمال وقوع موج دوم کرونا بسیار اندک است تا افراد را به تحرک وادار کند. وی در این باره افزود: مایل هستم افراد بیشتری برای استفاده از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بازگشت به محل کار احساس اطمینان کنند.

جانسون در ادامه نطق خود اظهار داشت که دولت طرح خانه نشینی افراد شاغل را از اکتبر (مهر/آبان) تمدید نخواهد کرد. وی در این باره افزود: بهترین کار این است که افراد محتاطانه به محل کار خود بازگردند. اگر محل کار شما قوانین بهداشتی را رعایت می‌کند و شرایط ایمن است، شما باید سرکار خود بازگردید.  

نخست وزیر انگلیس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بر اثر بحران کرونا تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر اقتصاد را به حرکت درآوریم. مایل هستیم به گونه‌ای متعادل، ایمن و محتاطانه شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت‌ها و موسسات برای سرمایه گذاری طولانی مدت احساس اطمینان کنند.

دولت انگلیس در حالی ناگزیر به کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای جبران خسارت‌های اقتصادی سال‌های اخیر است که دانشمندان تصمیمات اتخاذ شده را شتاب‌زده خوانده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با افزایش دوبرابری مبتلایان به کرونا در ۶ هفته گذشته در جهان،  هشدار داده کشورها ممکن است مجبور شوند «قرنطینه کامل» را اجرا کنند. بر همین اساس تحلیل‌گران در انگلیس معتقدند که دولت با وجود تهدید کرونا، بهداشت اجتماعی را فدای اقتصاد کشور کرده است.

انگلیس پس از آمریکا و برزیل بیشترین آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا را گزارش کرده است. براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۲۹۱ هزار و ۹۱۱ نفر به کرونا مبتلا و ۴۵ هزار و ۵۳ نفر بر اثر این بیماری زندگی خود را از دست داده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: