کد خبر: ۲۶۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 16
در این روزها شاهدیم برخی از کادر درمانی بابل که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند مبتلا به این بیماری شده و بستری می باشند که شهروندان باید رعایت حال این عزیزان را هم داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>فرماندار بابل گفت: به علت روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز اعمال و تمامی تفرجگاه‌ها و بوستان‌های بابل بسته شد.

به گزارش شفاآنلاین، قربانعلی ولیزاده بورا روز پنجشنبه  افزود: روند افزایشی بستری بیماران کرونایی که از حدود ۲۰ روز پیش در بابل آغاز شد متاسفانه همچنان ادامه دارد و برای قطع این زنجیره باید محدودیت ها شدید تر شود.

وی اظهار داشت: در تعطیلات پایان هفته در ایام کرونایی شاهد بودیم که جمعیت زیادی برای استفاده از تفرجگاه های جنوب بابل راهی این مناطق می شدند که از امروز با بسته شدن تمامی تفرجگاه ها تردد در این مکان ها ممنوع شد.

وی گفت: در این روزها شاهدیم برخی از کادر درمانی بابل که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند مبتلا به این بیماری شده و بستری می باشند که شهروندان باید رعایت حال این عزیزان را هم داشته باشند.

وی افزود: اگر با اعمال محدودیت های جدید زنجیره انتقال ویروس در بابل قطع نشود و روند بستری بیماران کرونایی کاهش نیابد به ناچار محدودیت های جدید تری اعمال می شود که این موضوع به اقتصاد خانواده ها و شهر بابل زیان وارد می کند.

ولیزاده بورا بیان کرد : از شهروندان انتظار می رود که با رعایت پروتکل های بهداشتی که سه اصل ساده استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری و شست و شوی دست ها به مدت ۲۰ ثانیه است اجازه ندهند که محدودیت های شدید تر در این شهر اعمال شود که کسب و کار آسیب دیده مردم دچار خسارت شوند.

بر اساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های بابل  در مجموع به  ۲۲۱ نفر رسیده است.


همچنین براساس اطلاعات میدانی خبرنگار ایرنا جمع قابل توجهی از شهروندان ،کارمندان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و کادر درمانی بیمارستان ها در شهرها و روستاهای شهرستان بابل که گرفتار ویروس کرونا شده اند در منزل قرنطینه می باشند.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه هفته گذشته ۱۴ تیرماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی،  استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ها و مراکز تفریحی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری شهرستان بابل تعطیل شده بود.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: