کد خبر: ۲۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 15
درصورتی که افراد از ماسک استفاده کنند و فاصله مناسب را رعایت نمایند، ترشحات تنفسی بیمار به تنفس سایر افراد نمی سد و آنها را مبتلا نمی کند
 شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری های عفونی گفت:دلیل ابتلا بیشتر جوانان به این بیماری به نسب موج اول حجم بالای درگیری این ویروس است.

به گزارش شفاآنلاین، افشین محمد علیزاده در خصوص انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق هوا  گفت: این ویروس می‌تواند از طریق هوا منتقل شود، اما این که بگوییم ویروس در هوا پخش است درست نیست.

این متخصص عفونی ادامه داد: کرونا یک ویروس تنفسی است و در صورت وجود کیث بیمار در محیط امکان انتقال این ویروس از طریق هوا وجود دارد، اما اینکه بگوییم کووید ۱۹ در تمام اتمسفر پخش است، درست نیست، به هیمن دلیل  است که به فاصله گذاری تاکید می‌شود، چرا که ممکن است کرونا از طریق تنفس، صحبت کردن، عطسه ،سرفه و خنده فرد بیمار تا فاصله حدود ۲ و نیم متری منتقل شود.


محمد علیزاده افزود: درصورتی که افراد از ماسک استفاده کنند و فاصله مناسب را رعایت نمایند، ترشحات تنفسی بیمار به تنفس سایر افراد نمی سد و آنها را مبتلا نمی کند و همچنین اگر فردی به تنهایی دریک محیط حضور داشته باشد و بگوییم ویروس در هوا پخش است و شخص را بیمار می کند، درست نیست.

وی در مورد جهش ویروس کرونا بیان کرد: در این خصوص باید دانشمندان  و ویروس‌شناسان ژنتیک اظهار نظر کنند و یافته‌هایی مبنی بر اینکه این ویروس جهش یافته است، وجود ندارد و دلیل ابتلا بیشتر جوانان به این بیماری به نسب موج اول حجم بالای درگیری کرونا است که موجب می‌شود گروه‌های سنی بیشتری گرفتار این بیماری شوند.

این متخصص عفونی ضمن اشاره به اینکه درگیری کرونا در حال حاضر خیلی وسیع تر از موج اول این بیماری است، عنوان کرد: هر چه تعداد مبتلایان افزایش یابد درصد ابتلا تمام گروه های سنی به این بیماری نیز بالا می رود و احتمال گرفتاری جوانان نیز بیشتر می شود.

محمد علیزاده در مورد نقش استفاده از کولر در انتقال کرونا با اشاره به اظهار کرد: استفاده از کولر منعی ندارد به شرطی که یک جریان هوا وجود داشته باشد که جا به جایی هوا اتفاق بیفتد.میزان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: