کد خبر: ۲۶۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
نویسنده: سيلکه فوکن
قبل از شیوع پاندمی کرونا، حدود 9 هزار آلمانی در دانشگاه های آمریکا تحصیل می کردند. هنگامی که پاندمی در آمریکا تشدید شد، بسیاری از آنها کشور را ترک کردند اما قصد داشتند به زودی برگردند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>چند صد هزار دانشجوی خارجی در آمریکا تحت تاثیر بیانیه اخیر سازمان مهاجرت و گمرک این کشور قرار خواهند گرفت: دانشجویان خارجی با ویزای F1 در صورتی که دانشگاه های محل تحصیل آنها در ترم آینده فقط آنلاین برگزار شود، یا باید آمریکا را ترک کرده یا به دانشگاهی بروند که ترکیبی از کلاس های حضوری و آنلاین برگزار کند. پیشتر دانشگاه هاروارد اعلام کرده بود ترم آینده را کاملا به طور آنلاین برگزار خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین،بسیاری از دانشجویان خارجی از تصمیم جدید دولت آمریکا شوکه شده اند. از تقریبا 20 میلیون دانشجو در آمریکا، حدود یک میلیون نفر از آنها خارجی هستند. قبل از شیوع پاندمی کرونا، حدود 9 هزار آلمانی در دانشگاه های آمریکا تحصیل می کردند. هنگامی که پاندمی در آمریکا تشدید شد، بسیاری از آنها کشور را ترک کردند اما قصد داشتند به زودی برگردند. 

اکنون بسیاری از دانشگاه ها اعلام کرده اند در ترم جدید مدل ترکیبی را اعمال خواهند کرد، اما این وعده ها چندان برای دانشجویان اطمینان بخش نبوده است. انتشار یک دادخواست آنلاین علیه دستورالعمل های جدید سازمان مهاجرت و گمرک نشان می دهد که دانشجویان چقدر نگران و ناامید هستند. تا روز جمعه، بیش از 370 هزار نفر آن را امضا کرده بودند.


بسیاری از کارشناسان آموزش و پرورش در آمریکا متفق القول هستند که این تصمیم مقامات مهاجرت دارای انگیزه سیاسی است. برای بعضی ها، هدف ترامپ مهار مهاجرت قانونی به ایالات متحده است. برخی دیگر بر این باورند که رئیس جمهور می خواهد در تبلیغات انتخاباتی خود نشان دهد که به رغم تشدید پاندمی کرونا، وضعیت به حالت عادی باز می گردد.

دانشگاه هاروارد و انستیتوی فناوری ماساچوست قصد دارند بررسی کنند آیا تصمیم سازمان مهاجرت و گمرک قانونی است یا خیر. آنها همچنین از دولت ترامپ نیز شکایت کرده اند.اشپيگل (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: