کد خبر: ۲۶۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد:
افرادی که وقت زیادی را دریک مکان شلوغ با تهویه ضعیف سپری می کنند ، ممکن است ویروس به شکل ذرات معلق در هوا شناور شوند و در آن محل باقی بمانند
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت اعلام كرد:نمی توان احتمال انتقال ویروس از طریق ذرات کوچک معلق در هوا که با عطسه و سرفه ایجاد می شود ، را منتفی دانست. 

به گزارش شفاآنلاین،این سازمان همچنین از همه شهروندان درخواست کرد روند اقدام های پیشگیرانه مانند زدن ماسک را در محل هایی که رعایت فاصله اجتماعی ممکن نیست ، دنبال کنند.  

ماریا فون کرخور ، رییس بخش برنامه اضطراری مقابله با شیوع ویروس کرونا در سازمان جهانی بهداشت ، در مصاحبه مطبوعاتی که روز دهم ماه ژوئیه در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد ، با اشاره به اینکه:«‌ افرادی که وقت زیادی را دریک مکان شلوغ با تهویه ضعیف سپری می کنند ، ممکن است ویروس به شکل ذرات معلق در هوا شناور شوند و در آن محل باقی بمانند »‌ 


شیوع ویروس کرونا از طریق ذرات کوچک معلق در هوا را امکان پذیر دانست. وی در ادامه خاطرنشان کرد ، تدابیری که سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شده است مانند شستن دستها ، ‌فاصله گرفتن افراد از یکدیگر و زدن ماسک باید رعایت گردد. 

با توجه به اینکه چین منشاء شیوع ویروس کرونا در جهان شناخته شده است ،‌ تدروس ، ‌مدیر کل جهانی بهداشت‌ اعلام کرد ، به منظور فراهم آوردن زمینه برای مطالعه چگونگی شروع گسترش ویروس کرونا ،‌ دو کارشناس این سازمان از تیم تحقیقاتی بین المللی را به چین اعزام خواهد کرد. 

اگر چه چین با انجام تحقیقاتی در این کشور درباره منشا ویروس کرونا و مسیر شیوع این ویروس موافقت کرده ، ولی هنوز درباره زمان و چگونگی انجام تحقیقات تصمیم گرفته نشده است. هم اکنون از اینکه میان دولتمردان چین و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت درباره زمان و چگونگی انجام این تحقیقات توافقی حاصل شود یا نشود ،‌ نظر جوامع بین المللی را به سوی خود جلب کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: