کد خبر: ۲۶۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 11
پژوهشگران ژاپنی:
علی رغم اینکه پژوهشگران نتوانستند موثر بودن این دارو را تایید کنند دوئی گفت نتایج نشان می دهد که داروی آویگان سبب شده که بیماران زودتر بهبود پیدا کنند آنها همچنین گفتند که استفاده از این دارو عوارض جانبی حادی ایجاد نکرده است
 شفاآنلاین>سلامت>علیرغم تبلیغات زیادی که پیش از این محققان و رسانه های ژاپنی در مورد کارایی داروی ضد کرونای آویگان می کردند اکنون گروهی از پژوهشگران این کشور می گویند نتایج مطالعات بالینی آنها در مورد این دارو موثر بودن آن را تایید نمی کند.

به گزارش شفاآنلاین،  روز شنبه گزارش کرد پژوهشگرانی از موسسات مختلف شامل دانشگاه بهداشت «فوجیتا» در استان «آیچی» این تحقیق را از ماه مارس برای ارزیابی موثر بودن و ایمنی این دارو آغاز کردند.

پروفسور «دوئی یوهی» در مراسم اعلام نتایج این بررسی در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت که داروی آویگان را برای درمان ۸۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا که دارای علائم خفیف و یا بدون علائم بودند استفاده کردند این بیماران به دو گروه تقسیم شدند به یک گروه از روز اول به مدت ۱۰ روز و به گروه دوم از روز ششم این دارو داده شد.

علی رغم اینکه پژوهشگران نتوانستند موثر بودن این دارو را تایید کنند دوئی گفت نتایج نشان می دهد که داروی آویگان سبب شده که بیماران زودتر بهبود پیدا کنند آنها همچنین گفتند که استفاده از این دارو عوارض جانبی حادی ایجاد نکرده است.

پیش از این ژاپن اعلام کرده بود داروی ضد آنفلولانزای «آویگان» یا «فاوی پیراویر» را که به عنوان درمان بالقوه ای برای بیماری کووید- ۱۹ تلقی می شود بزودی به ۳۸ کشور خواهد داد.

«موتگی توشیمیتسو»  وزیر خارجه ژاپن گفته بود این ۳۸ کشور در میان بیش از ۷۰ کشوری هستند که برای دریافت داروی آویگان که دولت ژاپن پیشنهاد عرضه رایگان آن را داده، درخواست کرده اند.

موتگی گفت که کشورهای دریافت کننده داده های آزمایش های بالینی خود را به ژاپن ارسال خواهند کرد.

با این تحقیق جدید تجویز این دارو برای درمان مبتلایان به کرونا زیر سئوال رفته است.تلویزیون دولتی ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: