کد خبر: ۲۶۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 10
با کمک سازمان بهداشت جهانی داروهای لازم در حال بررسی هستند. امیدوارم در یکی دو ماه آینده شرکت‌های دارویی که در داخل کشور به خوبی عمل می‌کنند بتوانند داروی مورد نیاز را تولید کنند تا مانع این اتفاقات شوند
شفاآنلاین>سلامت>طبرسی گفت: مردم باید مراقب باشند دارو‌های آزاد داخل بازار تقلبی هستند، دارو‌های ایرانی ضد کرونا تا دو ماه آینده در بازار خواهند بود.

به گزارش شفاآنلاین، پیمان طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: مردم مراقب برخی دارو‌های گران قیمت تقلبی ضدکرونا در بازار باشند و فریب نخورند. دارو‌های موجود در بازار‌های آزاد اصلا قابل استفاده نیست؛ زیرا مشخص نیست از کجا و به چه صورت وارد کشور شده اند، اگر دارویی جزو پروتکل دارویی کشور نبوده طبیعتاً محل عرضه مشخصی ندارد و ممکن است قاچاق باشد.


او ادامه داد: در حال حاضر برخی از دارو‌ها را وزارت بهداشت وارد کشور کرده است که تا به الان بین  تمام استان‌ها پخش شده تا همه بتوانند از این نوع دارو استفاده کنند. 

با کمک سازمان بهداشت جهانی داروهای لازم در حال بررسی هستند. امیدوارم در یکی دو ماه آینده شرکت‌های دارویی که در داخل کشور به خوبی عمل می‌کنند بتوانند داروی مورد نیاز را تولید کنند تا مانع این اتفاقات شوند.

طبرسی بیان کرد: نمی‌توان گفت که دارویی ۱۰۰ در صد در حال حاضر با شرایط فعلی  تاثیرگذار خواهد بود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: