کد خبر: ۲۶۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 10
یکی از فرصت‌هایی که در این بیماری و مسائل مشابه آن از لحاظ کارکرد اجتماعی وجود دارد این است که باعث همبستگی افراد جامعه حول یک محور مشخص می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: پویش «من ماسک می‌زنم» را می‌توان به‌نوعی دعوت به خیر و مصداق امربه‌معروف دانست که باید تقویت شود.

به گزارش شفاآنلاین: مهدی شریفیان در مورد ضرورت تقویت پویش‌های اجتماعی در مبارزه با همه‌گیری کرونا گفت: بر اساس آنچه کارشناسان و متخصصان پزشکی و همین‌طور مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند به نظر می‌رسد باید برای زندگی با کرونا آمادگی داشته باشیم و این ویروس تا زمان یافتن واکسن و یا درمان قطعی مدتی نسبتاً طولانی را همراه ما خواهد بود. به همین دلیل لازم است زمینه‌ها و انگیزه‌هایی برای تغییر رفتار و تطبیق سبک زندگی فردی و اجتماعی‌مان با این بیماری ایجاد کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: در این راستا لازم است با در پیش گرفتن نوعی از امربه‌معروف و نهی از منکر در مورد دعوت همگانی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مثل ماسک زدن، همه با حساسیت از رفتارهای درستی که موجب افزایش ایمنی جامعه و ارتقای سلامت فردی و جمعی می‌شود حمایت کنیم که پویش «من ماسک می‌زنم» را می‌توان از این نوع دعوت‌ها دانست که باید تقویت شود.

وی در مورد ضرورت حفظ همبستگی اجتماعی از خلال مبارزه با کووید 19 تصریح کرد: یکی از فرصت‌هایی که در این بیماری و مسائل مشابه آن از لحاظ کارکرد اجتماعی وجود دارد این است که باعث همبستگی افراد جامعه حول یک محور مشخص می‌شود و فکر می‌کنم آمارهای گزارش‌شده از موضوع همدلی و کمک مؤمنانه و یا توجه روزافزون مردم به رعایت مسائل بهداشتی تائید کننده این موضوع است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به وجود تعارض همیشگی که غالباً در بین سلامت و فعالیت اقتصادی وجود دارد گفت: این تعارض همیشگی بوده و جوامع انسانی غالباً در پی راه‌حلی برای این مسئله هستند. مثلاً موضوع آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین و آلودگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی ازاین‌گونه است اما در مورد مسئله چالش بین سلامت و شیوع کرونا به نظر من باید به آن به‌عنوان یک مسئله نوپدید نگاه کرد و برای حل آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: مسئله ناشناختگی این بیماری و عدم وجود راه قطعی درمان برای آن، تصمیم‌گیری در مورد روش‌هایی که باید برای مقابله با آن در پیش‌گرفته شود را سخت کرده است و باید با راه‌حل‌های جدیدی به سراغ این مسئله رفت. به‌عنوان ‌مثال اقدام برای تقویت زیرساخت‌های لازم برای اشتغال بدون حضور فیزیکی مثل توسعه مراودات و کسب‌وکارهای اینترنتی یک نمونه از این موارد است که می‌تواند در حوزه‌های شغلی مختلف بررسی‌شده و در پیش‌گرفته شود و به‌صورت چندبعدی و همه‌جانبه کارهایی برای افزایش بازدهی این کسب‌وکارها انجام پذیرد.


شریفیان با بیان اینکه «شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای است که باید زندگی با کرونا و مسائل مشابه آن را تمرین کنیم» گفت: آمادگی لازم برای این مسائل نوپدید جامعه بشری را به دست آورده و البته هم‌زمان برای مقابله با بروز این شرایط در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همزمانی نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» و شیوع کرونا قطعا بی دلیل نیست. من فکر می‌کنم با وجود فشارهای بین المللی و تحریم‌های ظالمانه می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت همه جوانبِ وضعیت فعلی از فرصت موجود در تهدید کرونا هم استفاده کرد تا این شعار را به بهترین شکل محقق کنیم. بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه برای تبادل فرصت مناسبی دارند که به آنها توجه زیادی نشده است و توسعه ارتباطات اقتصادی با این کشورها، به خصوص در شرایط فعلی شیوع کرونا می تواند در زمینه‌های مختلف و متنوعی موجب جهش در تولید شود که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: