کد خبر: ۲۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
علائم ۱۰ بیمار از ۱۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف ترکیب «فوتان» داروی ضد التهاب لوزالمعده به همراه «آویگان» داروی ضد آنفولانزا کمتر شده است
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از پژوهشگران دانشگاه توکیو بر اساس تازه ترین تحقیقات خود داروی جدیدی را که ترکیبی از دو داروی ضد التهاب لوزالمعده و ضد آنفلوانزا است برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا آزمایش کردند.

به گزارش شفاآنلاین، این محققان می گویند علائم ۱۰ بیمار از ۱۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف ترکیب «فوتان» داروی ضد التهاب لوزالمعده به همراه «آویگان» داروی ضد آنفولانزا کمتر شده است.

این گروه در ماه آوریل / فروردین - اردیبهشت/ بر روی ۱۱ بیمار مبتلا به ذات الریه شدید ترکیبی از داروهای فوتان و آویگان را استفاده کردند فوتان معمولا برای ورم حاد لوزالمعده و همچنین بیماری های دیگری استفاده می شود که موجب لختگی خون در قسمت های مختلف بدن می شود.


یک بیمار که مردی ۷۵ ساله و تحت دستگاه تنفس مصنوعی بود درگذشت اما نشانه های بهبودی در ۱۰ بیمار دیگر که بین سنین ۳۶ سال تا ۷۱ سال بودند، آغاز شد. هفت بیمار که با دستگاه جایگزین عملکرد قلب و ریه (ECMO) یا با دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان بودند یک ماه بعد توانستند خودشان تنفس کنند.

در آمریکا و اروپا گزارش هایی وجود داشته مبنی بر ایجاد لخته های خونی در برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که موجب وخیم شدن وضعیت آنها می شود.

برای تایید ایمنی و کارآیی درمان بیماران کووید-۱۹ با داروی فوتان مطالعات بالینی در بیمارستان دانشگاه توکیو و دیگر موسسات پزشکی در ژاپن در دست انجام است.

ویروس کرونا تا کنون در جهان افزون بر ۱۲ میلیون نفر را مبتلا کرده و باعث فوت ۵۵۰ هزار نفر هم شده است.تلویزیون دولتی ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: