کد خبر: ۲۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
گام اول برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بوده و مهمترین آن شستن مستمر دست‌ها یا ضدعفونی کردن آن است
 شفاآنلاین>سلامت>محققان باور دارند، مصرف ویتامین‌ها ممکن است به مقابله با ویروس کرونا کمک کند و هنگام بروز اولیه بیماری منجر به بهبودی مبتلایان شود؛ با این حال بررسی‌های بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

به گزارش شفاآنلاین، پیشگیری و درمان کرونا اساسی‌ترین سؤال این روزهای تمام جهان است. ویروس کرونا در ماه‌های‌های اخیر تبدیل به یک معضل و چالش جهانی شده و نگرانی بسیاری را در اغلب کشورها ایجاد کرده است.

بهتر است بدانید که بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از کرونا بالا بردن سیستم ایمنی بدن است و همچنین یکی از عوامل پایین آمدن بازدهی سیستم ایمنی بدن ترس و استرس است. حتی مبتلایان به ویروس کرونا با افزایش قدرت ایمنی سریع‌تر به درمان کرونا می‌رسند.

گام اول برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بوده و مهمترین آن شستن مستمر دست‌ها یا ضدعفونی کردن آن است.

عادت‌های غذایی مناسب که سبب تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود، نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد که بدین منظور باید بدن از یک تغذیه سالم و صحیح برخوردار باشد.

تامین مایعات کافی از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی اگر احساس تشنگی و گرسنگی نکنیم باید به فاصله هر ۱۵ دقیقه بین ۶۰ تا ۱۲۰ سی سی مایعات ترجیحا آب بنوشیم. در صورتی که بدن دچار کمبود پروتئین شود و در معرض سوء تغذیه ناشی از کمبود پروتئین قرار گیرد، سیستم ایمنی کاهش پیدا کرده و در نتیجه ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی افزایش پیدا می‌کند.


مصرف مرکبات، لبنیات به ویژه لبنیات پروبیوتیک و غنی شده با ویتامین D، ماهی، مصرف انواع دانه‌ها، میوه‌های رنگی، پیاز، ادویه‌ها و شکلات تلخ هم در تقویت سیستم ایمنی موثر مهمی دارند.

در این گزارش به معرفی 6 آبمیوه و 6 ویتامین برتر برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌پردازیم تا شما بتوانید در مقابل انواع کرونا ویروس، آنفلوآنزا و البته سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

آب کلم

آب کلم سرشار از ویتامین‌های مفید، مواد معدنی مغذی و موثر، انواع آنتی‌اکسیدان، منبع بزرگ ویتامین A، C، ویتامین B6، منیزیم، مس و آهن است. بهتر است کلم را همراه با لبو که منبع خوبی از فولات و انواع ویتامین‌ها است مصرف کنید.

ترکیب توت فرنگی و کیوی

ترکیب آب توت‌فرنگی و کیوی یک معجون معجزه‌آسا برای افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن است. یک داروی طبیعی برای تقویت دستگاه ایمنی در پیشگیری و درمان کرونا ویروس است.

اگر آب توت‌فرنگی و کیوی را با کمی نعناع تازه بخورید در واقع خاصیت آن را دو برابر کرده‌اید چون نعناع منبع قوی از ویتامین B9، ویتامین A، منیزیم و روی است.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی هم یکی منابع ویتامین C و ویتامین A است.

آب کدو تنبل

کدو تنبل نیز از ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین E و روی یا همان زینک است.

ترکیب آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو

پرتغال، گریپ‌فروت و لیمو نیز از آنجایی که سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان هستند، برای تقویت سیستم بدن مانند یک معجزه عمل می‌کنند. شما اگر آب این سه میوه را با هم ترکیب کنید یک بمب مقوی از ویتامین ث دارید.

آب هویج

هویج نیز منبع خوب ویتامین A و بتاکاروتن است. علاوه بر این 6 آب میوه، 6 گروه از مواد غذایی از 6 ویتامین موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا را به شما معرفی می‌کنیم.

ویتامین‌های پیشگیری و درمان کرونا

منابع غذایی سرشار از ویتامین K

خیار، گل کلم، اسفناج، شلغم، کلم بروکسل و بروکلی، جعفری، گیاه خردل، پیاز، مارچوبه، کلم، توت فرنگی

منابع غذایی سرشار از ویتامین ث

پرتقال، جعفری، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی، توت فرنگی، فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی

منابع غذایی سرشار از ویتامین B6

سینه مرغ، دانه کنجد، گوشت گوساله، دانه‌های آفتابگردان، سینه بوقلمون، ماهی تن، نخود سبز، لوبیا چیتی.

منابع غذایی سرشار از ویتامین D3

تخم مرغ و شیر، ساردین، انواع قزل آلا، ماهی سالمون، ماهی کپور ، روغن کبد ماهی.

منابع غذایی سرشار از ویتامین A

اسفناج، جگر گاو، کره، کدو حلوایی، کاهو، زردآلو، طالبی، سیب زمینی شیرین، کلم برگ، بروکلی، انبه، تخم مرغ، هویج، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن.

منابع غذایی سرشار از ویتامین B9

لوبیا قرمز، جگر گاو، اسفناج، مارچوبه کلم، بروکلی، آووکادو، لوبیا چشم بلبلی، کاهو و پرتقال.

منابع غذایی سرشار از ویتامین E

دانه‌های آفتابگردان، کدو گردویی، زیتون، چغندر برگ، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل دلمه‌ای، آووکادو، بروکلی، کلم برگ، فندق، بادام، انبه، کیوی. اصفهان شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: