کد خبر: ۲۶۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
پلیس استرالیا نیز در هر طبقه از این مراکز مستقر شده تا نظارت دقیق تری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط دوران قرنطینه توسط ساکنان و صاحبان این مراکز انجام شود
شفاآنلاین>سلامت>همزمان با شیوع موج دوم کرونا در ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا استرالیا، مقام های این کشور اعلام کردند: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ به دیگر نقاط، ایالت ویکتوریا با جمعیت ۶.۵ میلیون نفر را در محاصره اجباری یا قرنطینه کامل همراه با بستن مرزهای آن قرار گرفته است.

 به گزارش شفاآنلاین،  مقام های این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر COVID-۱۹ در ایالت ویکتوریا فعالیت گسترده ای را آغاز کرده اند که از آن جمله قرنطینه مناطق این ایالت از جمله شهر ملبورن(مرکز) و جداسازی آن از سایر شهرها و ایالت های دیگر این کشور است .

ملبورن در جنوب شرق استرالیا با بیش از ۵ میلیون نفر اکثر جمعیت ایالت ویکتوریا را درخود جای داده است و پیش از کانبرا، اولین پایتخت این کشور بود.

طبق گزارش فرمانداری ایالت ویکتوریا ؛درشرایط کنونی افرادی که در برج های مرتفع در ملبورن زندگی می کنند بیشترین موارد ابتلا به بیماری را داشته اند و از این رو نه تنها این برج ها بلکه تمام ساختمان های مسکونی و اداری نیز در این ایالت تحت نظارت ویژه قرارگرفته اند."

مسئولان محلی برج های تجاری بزرگ دراین شهر را از روز دوشنبه به مدت پنج روز تعطیل کردند.

 پلیس  استرالیا نیز در هر طبقه از این مراکز مستقر شده تا نظارت دقیق تری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط دوران قرنطینه توسط ساکنان و صاحبان این مراکز انجام شود.

طبق گزارش سی ان ان شیوع موج دوم کرونا درایالت ویکتوریا سبب شده  تا مقام های محلی اعلام کنند که از امروز( سه شنبه)  ۶.۵ میلیون نفر ساکن ایالت ویکتوریا را از دیگر نقاط این کشور جدا می کنند و تدابیر ویژه و سختگیرانه تری را برای مقابله با کرونا در این ایالت به موقع اجرا می گذارند.

دانیل اندروز فرماندارایالت ویکتوریا، نیز اعلام کرد که مرز بین ویکتوریا و نیو ساوت ولز (NSW) - دو ایالت پرجمعیت ترین استرالیا -  از امروز برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری این بیماری بسته خواهد شد.

براساس این تصمیم، نیروهای ارتش و پلیس مرزهای این ایالت با همسایگان خود (ایالت های نیوساوت ولز و استرالیای جنوبی) را بسته و مانع از عبور و مرور افراد به سمت یا خروج از ایالت ویکتوریا می شوند.

اندروز افزود: اگرچه ویکتوریا تلاش کرده است موج دوم همه گیری را مهار کند، اما افزایش آمار مبتلایان این نگرانی را ایجاد کرده است که احتمال دارد این ویروس از این ایالت به سراسر استرالیا سرایت کند.

براساس گزارش های رسانه ای، ایالت ویکتوریا بالاترین میزان ابتلا  را در روز یکشنبه هفته جاری با  ۱۲۷ مورد جدید به خود اختصاص داد. دراین ایالت تاکنون ۲ هزار و ۶۶۳ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند که ۲۲ نفر آنها قربانی این ویروس شدند.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاوکینز؛ در سراسر استرالیا از ابتدای سرایت این بیماری، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ آلوده شده اند و ۱۰۶ نفر نیز جان باخته اند.

فرماندار ایالت ویکتوریا در مورد جداسازی این ایالت از سایر بخش های استرالیا گفت: با توجه به چالش بسیار مهمی که استرالیا با آن روبه روست این یک اقدام هوشمندانه است.


وی دستور داده تا تمام ساکنان برج ها در این ایالت از نظر ابتلای ویروس مورد غربالگری قرار گیرند. تاکنون ۳۹۸ آزمایش انجام شده و ۵۳ مورد مثبت مشاهده شده است.

طبق این دستور ساکنان بلوک های پرجمعیت این برج ها به هر دلیلی مجاز به ترک خانه های خود نیستند و پلیس برای اجرای این دستور در خارج از برج ها مستقر شده است.

در همین حال ، از دیگر ساکنان ملبورن نیز خواسته شده تا آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهند وکارهای خود را در حد مقدور در خانه انجام دهند و خروج های صرفا اضطراری داشته باشند.

فرماندار ایالت ویکتوریا با اشاره به اینکه ۵۵ گذرگاه زمینی بین ویکتوریا و نیو ساوت ولز وجود دارد ، از جمله چهار بزرگراه بزرگ ، ۳۳ پل و دو آبراه افزود: افرادی که به هردلیل از این مبادی قصد عبور داشته باشند، باید همانند کسانی که در کشور دیگری کار می کنند، مجوزهای لازم برای این اقدام را کسب کنند.

مقام های ایالت نیوساوت ولز نیز با انتشار اطلاعیه ای هشدار دادند: همه  افرادی که از ملبورن و ایالت ویکتوریا به این ایالت باز می گردند ، موظفند ۱۴ روز در قرنطینه کامل قرار گیرند و در صورت تخطی از ضوابط با مجازات های سنگین و جرایم نقدی روبرو می شوند.

برخی رسانه های استرالیا گزارش دادند: اقدام امروز دولت استرالیا برای جداسازی ساکنان ایالت ویکتوریا از دیگر مردم استرالیا درحالی انجام می شود که این تصمیم برخلاف قانون اساسی این کشور است. طبق بند ۹۲ قانون اساسی تجارت و روابط متقابل بین ایالت ها، از طریق حمل و نقل داخلی یا ناوبری اقیانوسی ، آزاد و رایگان است. رسانه های استرالیایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: